اخبار ورزشیتوپ و تور

اعلام برنامه‌های تیم‌ملی بسکتبال برای المپیک توکیو

سرمربی تیم ملی بسکتبال برنامه‌های کادر فنی تا آغاز المپیک توکیو را تشریح کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: باتوجه به تمریناتی که پس از پایان لیگ برتر پشت سر گذاشتیم، شرایط نسبتاً خوب پیش می‌رود. این تیم نیاز به بازی‌ها و تمرینات بیشتری دارد. با مشارکتی که بین بازیکنان در رقابت‌های پنجره سوم کاپ آسیا ۲۰۲۱ وجود داشت و با همکاری که بازیکنان با کادر فنی داشتند، شرایط برای ما در این تورنمنت خوب پیش رفت. دو بازی مهم و خوبی را پشت سر گذاشتیم، در دیدار با قطر تیم خیلی خوب ظاهر شد، در بازی با عربستان شرایط متفاوت بود که نیاز به توضیحات بیشتری دارد.

وی در رابطه با برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از اعزام به المپیک بیان کرد: چند ماه گذشته کمپ تمرینی در تهران داشتیم و پس از آن رقابت‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا بود که برای ما جزو بازی‌های تدارکاتی محسوب می‌شد. پنجشنبه شب ۲۷ خرداد ماه پس از پشت سر گذاشتن یک روز تمرینی در تهران، تیم ملی به ژاپن اعزام خواهد شد تا بتوانیم ۴ بازی تداراکاتی در این کشور داشته باشیم. برنامه ما در ژاپن به این شکل است که اول تیر ماه با تیم B ژاپن بازی خواهیم کرد، پس از آن در روزهای ۲، ۴ و ۶ تیر  با تیم ملی ژاپن دیدار می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: دو بازی اول در شهر میاگی و دو بازی دوم در شهر آیویت برگزار خواهد شد. پس از آن به ایران برخواهیم گشت و بلافاصله عازم اسپانیا می‌شویم. قرار است دو بازی در روزهای یازدهم و چهاردهم تیرماه با تیم ملی اسپانیا به ترتیب در شهرهای والنسیا و مادرید داشته باشیم. البته ما درخواست کردیم این دو بازی را چند روز عقب بندازند، اما هنوز جوابی به ما ندادند.

شاهین‌طبع افزود: پس از برگشت از اسپانیا به ترکیه خواهیم رفت تا در صورت امکان دو یا سه بازی در این کشور انجام دهیم. این دو بازی هنوز به طور کامل تایید نشده، اما مکاتبات اولیه آن از سوی فدراسیون انجام شده است. احتمال دارد این دو بازی با دو تیم‌ ملی باشد که در ترکیه کمپ دارند. ۲۴ تیم از دوم تا هفتم تیر ماه در مسابقات کسب سهمیه المپیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که چهار تیم از این تعداد، موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد. امکان این که بتوانیم با این ۴ تیم دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم، وجود دارد. بین بازی‌های ما در اسپانیا و المپیک یک فاصله زمانی وجود دارد و در واقع یک شکاف بین بازی‌های تدارکاتی ما قرار گرفته است. برنامه‌ریزی کردیم در این بازه زمانی با ۲ تیم از ۴ تیمی که المپیکی خواهند شد، بازی داشته باشیم. فدراسیون صحبت‌ها و مکاتبات اولیه با تیم‌هایی که امکان صعود دارند را انجام داده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان اضافه کرد: ما روز ۲۷ تیرماه برای حضور در المپیک راهی ژاپن خواهیم شد. قرار است  ۲۹ تیرماه یک بازی در توکیو با تیم ملی آرژانتین انجام دهیم. از آن‌جایی که این موضوع نیاز به هماهنگی دارد، سازمان تیم‌های ملی کشور ما و آرژانتین، به صورت مشترک با کمیته‌های ملی المپیک کشورمان مکاتبه کرده است تا با کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری این بازی تدارکاتی مکاتبه داشته باشند. باتوجه به این که بازی‌های المپیک در حباب انجام می‌شود، باید مجوز انجام این دیدار در ژاپن از سوی کمیته بین‌المللی المپیک داده شود اما هماهنگی‌های اولیه از هردو طرف انجام شده است.

شاهین‌طبع درمورد اعلام لیست اسامی نهایی ملی‌پوشان جهت اعزام به المپیک توکیو اذعان داشت: ما به تدریج جلو می‌رویم، مطمئناً لیست اسامی ۱۲ بازیکن نهایی المپیک پس از بازی‌های تدارکاتی که پیش‌رو داریم، اعلام خواهد شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا