اخبار ورزشیفوتبال جهان

اعتراض روس ها به تصمیمات فیفا و کمیته ملی المپیک

فدارسیون فوتبال و کمیته المپیک روسیه نسبت به تصمیمات گرفته شده واکنش نشان دادند.

به گزارش پیشرو ورزش، شب گذشته یوفا و فیفا به طور رسمی، تیم‌های فوتبال مردان و زنان روسیه را از تمامی مسابقات کنار گذاشتند.

پس از این اتفاق فدارسیون فوتبال روسیه واکنش نشان داد و نوشت: اتحادیه فوتبال روسیه با تصمیم فیفا و یوفا در خصوص محروم شدن تمام تیم‌های روسی در مسابقات ملی مخالف است و اعتراض خود را علنی خواهد کرد. ما معتقدیم که این تصمیم مغایر با هنجارها و اصول رقابت های بین المللی و همچنین روح ورزش است. این یک ویژگی تبعیض آمیز آشکار دارد و به تعداد زیادی از ورزشکاران، مربیان، کارکنان باشگاه ها و تیم های ملی و از همه مهمتر میلیون ها هوادار روسی و خارجی آسیب می رساند که سازمان های بین المللی ورزشی باید در وهله اول از منافع آنها محافظت کنند.

از طرف دیگر کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس باید از شرکت در تمامی مسابقات ورزشی بین المللی جلوگیری شوند.

در پی این اتفاق پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: منشور المپیک وجود دارد و موضع قبلی IOC وجود دارد که ورزشکاران قلب جنبش المپیک هستند و حقوق آن‌ها بالاتر از هر چیزی از جمله هرگونه موضع گیری سیاسی است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا