اخبار ورزشیفوتبال ایران

اصولی: استعفای ماجدی برای حضور در انتخابات فدراسیون تفسیر اشتباهی است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اینکه میرشاد ماجدی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید استعفا کند، تفسیری اشتباه است و هیچ محدودیتی برای هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه وجود ندارد.

به گزارش پیشرو ورزش، احسان اصولی درباره انتخابات فدراسیون و اینکه هنوز زمان ثبت نام اعلام نشده، اظهارداشت: طبق شروطی که در اساسنامه مشخص است برای برگزاری مجمع ۸ شهریور، اقداماتی انجام شده و ستادی شکل گرفته و مطابق با اساسنامه زمان بندی انجام شده است. دیروز هم مکاتباتی با اعضای مجمع داشتیم و طبق اساسنامه اطلاع رسانی شده است. کمیته بدوی انتخابات جلسه اول خود را برگزار کرده و بحث های فرآیندها را با دبیر کل در حال پیگیری هستند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به زمان های مشخص شده برای انتخابات در اساسنامه، عنوان کرد: طبق اساسنامه کاملا زمان بندی مشخص شده است؛ اطلاع رسانی ۷۰ روز قبل از مجمع و ثبت نام ۵۰ روز قبل از مجمع باید انجام شود. ۲۱ روز قبل از مجمع هم لیست نهایی نامزدها به اعضای مجمع اعلام می شود و ۸ شهریور هم انتخابات برگزار خواهد شد که رئیس و نواب رئیس فدراسیون که پست خالی دارند و همین طور نماینده باشگاه ها در انتخابات پیش رو در دستور کار قرار می گیرد.

وی درباره بحث میرشاد ماجدی و اینکه او به عنوان سرپرست باید ۵۰ روز قبل از انتخابات استعفا دهد، تصریح کرد: فارغ از اینکه اصلا آقای ماجدی تصمیم دارد این کار را انجام دهد یا خیر من شرایط اساسنامه را می گویم؛ شرایط مندرج در اساسنامه در ماده ۳۹ بحث نامزدهای پست ریاست را کامل مشخص کرده و گفته پست ریاست باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در اساسنامه نیامده که عضوی از هیات رئیسه نمی تواند برای ریاست کاندیدا شود. همچنین شما در روند و فرآیند و آنچه عرف بوده می بینید رئیس فدراسیون عضو هیات رئیسه محسوب می شود و رئیس هیات رئیسه هم هست. در ادوار مختلف و در همین اساسنامه رئیس بدون استعفا می تواند ثبت نام کند و حداکثر ۳ دوره می تواند در انتخابات باشد. اگر رئیس فدراسیون الان بخواهد ثبت نام کند منعی ندارد و همین به بحث اعضای هیات رئیسه و همین طور رئیس فدراسیون قابل تعمیم است. در اساسنامه هیچ منع و نهیی نیست و نمی توانیم براساس تمایلات شخصی تفسیر کنیم. اینکه آقای ماجدی بخواهد ثبت نام کند باید استعفا دهد این تفسیر اشتباه است و بحث فقط آقای ماجدی نیست. هیچ قید و محدودیتی در اساسنامه وجود ندارد و هر عضو هیات رئیسه بخواهد برای ریاست کاندیدا شود مشکلی نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش یادآور شد: جایی که سرپرست تعیین می شود می گوید تمام اختیارات رئیس را سرپرست فدراسیون هم دارد. تمام عزل و نصب ها، تعهدات مالی و تصمیماتی که رئیس می گیرد در اختیارات سرپرست فدراسیون هم هست. این موضوع کاملا شفاف است و ابهامی که مطرح شده اشکال دارد و با این توضیح برطرف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با رفتن سراجی یک پست در هیات رئیسه خالیست، خاطرنشان کرد: در اساسنامه تاکید شده تا ۵۰ درصد از اعضای هیات رئیسه اگر بلاتصدی باشد هیات رئیسه تا مجمع می تواند سرپرستی را برای آن پست مشخص کند. جلسه هیات رئیسه و جمع بندی به خاطر حجم کارهایی که فدراسیون داشت تشکیل نشد. زمان ما تا مجمع کوتاه بوده و کمتر از ۲ ماه به آن باقی مانده که هیات رئیسه هنوز به آن تصمیم نرسیده است. براساس اطلاعاتی که شما دارید خدمت نایب رئیس سوم هیات رئیسه هم نیستیم و جلسه هیات رئیسه تشکیل نشده است. ترجیح دوستان این است براساس مصوباتی که از قبل بوده و اختیاراتی که سرپرست و دبیر کل دارند، کارها پیش برود. الان مشکلی نداریم که ضرورت داشته باشد تا اعضا کامل شوند اما هر جا لازم باشد جلسه تشکیل می دهیم. نظرات اعضا متنوع است که باید به جمع بندی برسیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شهره موسوی حضور غیرقانونی دارد و او چطور در جلسات شرکت می کند، گفت: شرایط بلاتصدی شدن یک عضو هیات رئیسه در اساسنامه کاملا شفاف آمده است. هیچ کدام از این شرایط در مورد خانم موسوی صدق نکرده و او همچنان دارای پست نایب رئیس سوم هست و شرایط کاملا مشخص است. عزل، غیبت، محکومیت کیفری و … اتفاق نیفتاده و شهره موسوی از لحاظ مفاد اساسنامه همچنان عضو هیات رئیسه است.

وی درباره اینکه آیا موسوی استعفا نداده یا مهلتی تعیین نشده تکلیف او مشخص شود، گفت: خیر استعفا نداده و ما هم نمی توانیم ضرب الاجل تعیین کنیم. در این خصوص اگر جلسات هیات رئیسه تشکیل شود و او نتواند ۴ جلسه شرکت کند در این صورت پست او بلاتصدی می شود.

اصولی در ادامه صحبت هایش در مورد اینکه تیم ملی فوتبال قرار است در جام جهانی شرکت کند و نیاز است اسپانسر خوب از تیم ملی حمایت کند، یادآور شد: من از کمیته بازاریابی استعفا داده ام اما چون از قبل مطلع هستم می گویم. از نظر تامین منابع مالی و اسپانسر دو اقدام انجام دادیم؛ استفاده از ظرفیت هواداری در بستر دیجیتال. فراخوانی منتشر کردیم که در آن مدل شریک تجاری را مدنظر داشتیم. تعدادی از شرکت ها که در این حوزه علاقمند و حائز شرایط بودند پیشنهاد داد. ۲ مجموعه در کمیسیون معاملات نهایی شد و قرار است گفت وگوی اولیه انجام شود. مدل های اقتصادی این شراکت باید به جمع بندی برسد و در نهایت یک مدل به مزایده گذاشته می شود تا یک شریک تجاری بر مبنای هواداری و دیجیتال شناسایی شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: در کنار این فضاهای تبلیغاتی که در اختیار فدراسیون هست مانند برگزاری دیدارهای دوستانه، در همان چارچوب آیین نامه مالی فراخوان هایی را منتشر خواهیم کرد و بر مبنای آن هر کسی علاقمند باشد تا همکاری کند اقدام خواهیم کرد. محدودیت های اقتصادی بر کسی پوشیده نیست که تاثیرش را در حمایت از پدیده فوتبال می گذارد اما ما در این خصوص پیگیر هستیم. چه در بخش تامین نیازها مانند البسه، چه تامین منابع مالی و پشتیبانی فعالیت می کنیم. مهمترین فراخوان بحث شناسایی شریک تجاری فدراسیون در بحث دیجیتال است که می تواند تحول بنیادی در تامین نیازهای مالی فدراسیون ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین درباره البسه تیم ملی فوتبال کشورمان، عنوان کرد: در خصوص البسه ورزشی فراخوانی که داشتیم براساس معیارها و ملاک هایی که در کمیسیون معاملات مطرح شده بود به جمع بندی رسیدیم. وقتی صورت جلسه شود می گوییم برنده نهایی کیست و به شما اطلاع خواهیم داد. شرکت کننده خارجی هم داشتیم اما امتیازات در حال گرفتن است. فکر می کنم در طول یکی دو روز آینده نهایی شود و ما به زودی رونمایی از حامی البسه ورزشی تیم ملی را انجام خواهیم داد. احتمالا مکان رونمایی در کیش خواهد بود. در خصوص البسه رسمی هم همین اتفاق افتاد؛ فراخوان داده شد و تعدادی از علاقمندان دعوت شدند. این طرح هم در حال نهایی شدن است و فکر می کنم اواسط تیرماه نام تجاری که برای لباس استفاده می شود اعلام می کنیم.

وی درباره اینکه فدراسیون چه برنامه ای برای بازی تدارکاتی دارد، گفت: مکاتبات، رایزنی ها و مذاکرات فشرده ای را در این خصوص انجام می دهیم. همکارانم در حوزه دبیر کل و شخص آقای ماجدی پیگیر موضوع هستند. به ۲ تیم نزدیک شدیم اما وقتی قطعی شد اطلاع می دهیم. اشکالاتی که در فیفا دی داشتیم تلاش می کنیم به شکلی پیش برویم تا مشکلی پیش نیاید تا نتیجه خوبی بگیریم. امیدوارم اتفاقات غیرمترقبه و خارج از کنترل فدراسیون این بار رخ ندهد و یک فیفا دی خوبی داشته باشیم.

اصولی در پاسخ به این سوال که صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرده دیدار با مجارستان نیمه آبان برگزار می شود، یادآور شد: این موضوع منوط به تایید سرمربی است و او هنوز چیزی نگفته از طرفی بحث رسمی بین ما و فدراسیون فوتبال مجارستان اتفاق نیفتاده و اتفاقات غیر رسمی بوده است.

وی درباره لیست منتشر شده بانوان، جعل امضا و همین طور پاداش ها و حمایت دولت، تصریح کرد: بحث جعل امضا از مجاری خود پیگیری می شود و آقای کامرانی فر در این خصوص توضیح می دهد. دولت و مجلس کمک هایی را به ما داشتند و دارند که همین جا تشکر می کنیم اما لازم است در بحث تامین اعتبارات و مصوبه ای که مجلس داشته تسریع شود. به نوعی مهمترین اتفاق پیش روی ما جام جهانی است و این روزها به این منابع بیشتر از روزهای دیگر نیاز داریم. الان به منابع نیاز داریم و کمک هایی که دوستان در مجلس و دولت داشتند خوب بوده اما وقتی منابع یک جا و به موقع به دست فدراسیون برسد اثربخشی بیشتری خواهد داشت و می تواند کمک رسان باشد تا برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید می توانیم امیدوار باشیم فصل آینده لیگ فوتبال با VAR برگزار شود، گفت: این مقوله بسیار پیچیده است. هفته پیش جلسه ای داشتم، فیفا لیست ۱۵ شرکت را داشت که الان به ۵ شرکت رسیده اما هر کدام از آنها برای برقراری ارتباط با ما محدودیت هایی دارند. در حال پیگیری هستیم، تیمی که برای این موضوع کار می کند خود پیگیر است. باید با شرکت هایی کار کنیم که مورد تایید فیفا هستند، آنها هم شروطی دارند که باید مدنظر قرار بگیرد. پیاده سازی آنها در استادیوم ها شرایط خاص خود را دارد. کار پیچیده است و تلاش هدفمندی دوستان دارند؛ اما اینکه بخواهم قولی بدهم برایم مقدور نیست.

اصولی در ادامه این صحبت ها در پاسخ به این سوال که قرارداد دستیاران خارجی اسکوچیچ امضا شده اما قرارداد ایرانی ها مانده و قربانعلی پور پیشنهاداتی برای حضور در لیگ دارد آیا قوانین مربوط به حضور مربیان ملی در باشگاه ها تغییر کرده، تصریح کرد: خیر تغییر نکرده. بین حضور در تیم ملی و باشگاهی باید یک انتخاب اتفاق بیفتد و این تصمیم از جهات مختلف برای جلوگیری از تعارض گرفته شده که باید رعایت شود. برای تمدیدها هم روز گذشته خدمت آقای هاشمیان بودیم، بحث مفصلی شد و روند اداری موضوع استارت خورده است. شاید تا همین الان قرارداد منعقد شده باشد، نمی دانم چون اطلاعاتم برای روز گذشته است.

وی درباره ماندن کادر تیم ملی تا جام جهانی و اینکه کی روش پالس مثبت داده، یادآور شد: سرمربی ما اسکوچیچ است و کادر هم براساس لیستی که معرفی کرده قرارداد بستیم و با آن در جام جهانی شرکت می کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت کریم باقری، گفت: انتخاب او پرسپولیس بوده است.

وی درباره ملاقات طارمی و جهانبخش با رئیس جمهوری گفت: من در جریان نیستم.

اصولی درباره زحمات کمیته پزشکی و اینکه مشکل مالی دارند، خاطرنشان کرد: از زحمات آنها و همه دوستان تشکر می کنیم. طبق قرارهایی که داشتیم این اقدامات انجام می شود. فدراسیون اولویت بندی دارد و آنها هم در اولویت هستند. امیدوارم این اتفاق برای دوستان در کمیته پزشکی هم رخ دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

دکمه بازگشت به بالا