اخبار ورزشیفوتبال ایران

اصفهانیان: در جام جهانی هم داوران اشتباهاتی داشتند که با ویدئو چک برطرف می شد

رئیس کمیته داوران فدراسیون گفت: اگر داوری احساس کند در ورزشگاه امنیت وجود ندارد و تماشاگران جو استادیوم را به هم می زنند، باید طبق قانون عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در شش هفته ای که مسابقات لیگ برتر برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه ۴۶ بازی در رقابت های لیگ برتر انجام شده است، در مجموع عملکرد داوران را مناسب ارزیابی می کنم و اینکه داوران ما در ۳ یا ۴ بازی اشتباه تاثیرگذار داشتند که تقریبا زیر ۱۰ درصد بوده است و به نظرم این آمار قابل قبولی است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون درباره مسائل مختلفی که این روزها در رسانه ها درباره آن صحبت می شود، گفت: من هم این صحبت ها را شنیدم، اما فکر نمی کنم که درست باشد. اگر داوری احساس کند در ورزشگاه امنیت وجود ندارد و تماشاگران جو استادیوم را به هم می زنند، باید طبق قانون عمل کند  و اینکه می گویند داور به خاطر مسائل شخصی نتیجه بازی را عوض کرده ، به نظرم عقلانی نیست و دور از روح جوانمردی در بازی است.

اصفهانیان درباه  اینکه باشگاهها در خصوص نحوه قضاوت داوران اعتراض دارند، گفت: ضمن احترام به تمامی باشگاهها، درخواست دارم اگر اعتراضی نسبت به داوری در بازی های خود دارند، از طریق نامه کتبا به فدراسیون فوتبال ارسال کنند تا کمیته داوران آن را بررسی کند. اگر داوری اشتباه قضاوت کرده است، طبق آیین‌نامه با داوران رفتار خواهیم کرد و بالعکس آن اگر داوری عملکردش در بازی مثبت مورد تشویق قرار می گیرد. همچنین از کمیته های انضباطی و اخلاق درخواست به این موضوع ورود کنند.

وی در پایان اظهار داشت: اشتباهات داوری جزئی از بازی است. ما تلاش می کنیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم.  در جام جهانی هم داوران اشتباهاتی داشتند که با ویدئو چک این اشتباهات برطرف می شد. ما اشتباهات داوران‌مان را تایید می‌کنیم و باید آن‌ها را کاهش دهیم. برای این داوران کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود تا متوجه خطاهای خود بشوند و در قضاوت‌های بعدی خود آن را اصلاح کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا