اخبار ورزشیفوتبال ایران

استقلال و قلعه‌نویی بهترین‌های هفته/خلیل‌زاده بهترین بازیکن و جلالی ناکام لقب گرفتند

با برگزاری هفته چهاردهم لیگ برتر، برترین‌های این هفته مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری ۸ بازی پیگیری شد که در نهایت تغییراتی در جدول رده‌بندی لیگ برتر به وجود آمد.

نتایج هفته چهاردهم لیگ برتر در یک نگاه:

فولاد خوزستان یک – ذوب‌آهن یک

نساجی قائمشهر ۲ – سپیدرود ۲

ماشین‌سازی صفر – پرسپولیس یک

استقلال تهران ۳ – نفت آبادان صفر

سپاهان یک – پدیده صفر

نفت مسجد سلیمان یک – پیکان صفر

سایپا یک – استقلال خوزستان یک

پارس جنوبی جم صفر – تراکتورسازی یک

بهترین تیم: استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال با هدایت وینفرد شفر لیگ را سینوسی آغاز کرد اما این روزها سرمربی آلمانی با شناختن ترکیب اصلی‌اش نشان داده که راه بازی گرفتن از بازیکنان تیمش را به خوبی بلد است و ۲ برد متوالی مقابل استقلال خوزستان و نفت آبادان در اهواز و تهران نشان داده که شفر و شاگردانش راهشان را به خوبی پیدا کرده‌اند و با ادامه این روند مطمئناً نیم‌فصل دوم جذابی را از سوی آبی‌پوشان تهرانی شاهد خواهیم بود.

مربی هفته: امیر قلعه‌نویی

تیم فوتبال سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی آرام آرام خود را به بالای جدول رساند و بعد از بُرد در یک بازی ۶ امتیازی مقابل پدیده خراسان حالا زرد پوشان به دلیل تفاضل گل بهتر صدر نشین لیگ برتر لقب گرفتند تا حساسیت‌ها در صدر جدول بیشتر از هر زمان دیگر شود. قلعه‌نویی با سپاهان روزهای خوبی را سپری می‌کند و با ادامه این روند بدون شک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر زردپوشان دیار نصف جهان خواهد بود.

بازیکن هفته: شجاع خلیل‌زاده

مدافع شماره ۳ تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مصدومیت از ناحیه گردن و کمر حتی نتوانست آخرین تمرین تیمش را قبل از بازی با ماشین‌سازی به صورت کامل انجام دهد اما با اصرار برانکو خلیل‌زاده راهی تبریز شد و با وجود مصدومیتی که داشت موفق شد یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس مقابل رقیب تبریزی خود لقب بگیرد. پوشش مناسب در عقب زمین، بازی‌سازی از پست دفاع و در نهایت زدن یک گل ۳ امتیازی در آخرین لحظات از خلیل‌زاده بازیکنی ساخت تا نام او به عنوان بهترین بازیکن هفته چهاردهم لیگ برتر اعلام شود.

بازی هفته: سپاهان – پدیده

جدال تیم‌های اول و دوم لیگ برتر بسیار حساس بود به طوریکه حتی کسانی که هوادار این دو تیم نبودند هم به تماشای این بازی ۶ امتیازی نشستند. در یک جدال کاملاً تاکتیکی از سوی تیم‌های سپاهان و پدیده در نهایت زردپوشان دیار زاینده‌رود موفق به کسب ۳ امتیاز شدند تا با ۲ بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس و یک بازی بیشتر نسبت به پدیده و استقلال و یک بازی کمتر از تراکتورسازی صدرنشین فعلی لیگ برتر لقب بگیرد.

ناکام هفته: مجید جلالی

تیم فوتبال پارس جنوبی در زمین خود مغلوب تراکتورسازی شد اما آنها هفته گذشته در اصفهان موفق شده بودند ذوب‌آهن را شکست دهند و این در حالیست که تیم پیکان ۵ هفته است که بُردی به چشم ندیده و با یک تساوی و ۴ شکست ناکام نه تنها هفته بلکه ماه لقب بگیرد. از زمانی که مجید جلالی به تیم پیکان آمده این تیم هیچگاه در روند نتیجه‌گیری این‌طور ضعیف نبوده اما مجید جلالی سرمربی این تیم در تلاش است تا با رهایی پیکان از این وضعیت بتواند یک بار دیگر تیمش را که از ۱۴ بازی اخیر تنها ۱۶ امتیاز گرفته به روزهای خوب برساند.

گل‌زنان لیگ برتر:

۹ گل

کی‌روش استنلی از سپاهان

۸ گل

آنتونی استوکس از تراکتورسازی

۵ گل

یونس شاکری و امین قاسمی‌نژاد از پدیده، وحید خشتان از استقلال خوزستان، عیسی آل‌کثیر از پیکان و لوسیانو پریرا از فولاد خوزستان

۴ گل

علی علیپور از پرسپولیس، اروین از تراکتورسازی، علی دشتی از سایپا، محمد نوری از پارس جنوبی و رضا خالقی‌فر از ماشین‌سازی

جدول لیگ برتر

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =

دکمه بازگشت به بالا