اخبار ورزشیفوتبال جهان

استفاده رئال از تبصره قانون فیفا برای خرید ستاره فرانسوی

باشگاه رئال مادرید قصد دارد از یک بند قانون فیفا استفاده و پدیده فرانسه را خریداری کند.

به گزارش پیشرو اسپرت، قوانین فیفا اجازه نمی دهد که بازیکنی قبل از رسیدن به ۱۸ سال خریداری شود. ادواردو کاماوینگا، ستاره ۱۷ ساله رن به شدت مورد توجه رئال مادرید قرار گرفته است ولی به نظر می رسد این قانون دست و پای مادرید را بسته باشد که اینطور نیست.

به نقل از آ.اس اسپانیا رئال مادرید اولین قدم خود را برای خرید پدیده لوشامپیونه برداشت.

در قانون فیفا ذکر شده که بازیکن اگر سن بین ۱۶ تا ۱۸ سال داشته باشد در صورتی می تواند خریداری شود که انتقال در محدوده اتحادیه اروپا رخ دهد.

کاماوینگا گرچه در آنگولا به دنیا آمده ولی ملیتی فرانسوی دارد و از شش سالگی در این کشور زندگی می کند. این مسئله به رئال مادرید اجازه می دهد که برای خرید هافبک فرانسوی پا پیش گذارد.

کاماوینگا طی ۲ فصل، برای رن ۴۳ بازی انجام داده است و حتی توانسته است یک گل به ثمر رساند. رسانه ها ارزش حدودی او را ۵۰ تا ۶۰ میلیون یورو تخمین زده اند ولی باید دید با توجه به مشکلات مالی پسا کرونا این مبلغ به چه اندازه تغییر می کند.

رئال مادرید بازیکنانی چون وینیسیوس، رنیرر، میلیتائو،کوبو و رودریگو را تا اینکه سن آنها به ۱۸ سال نرسید را نتوانست یا نمی تواند خریداری کند. جلد اصلی روزنامه آ.اس اسپانیا که به همین موضوع اشاره می کند را در زیر مشاهده کنید:

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا