اخبار ورزشیسایر اخبار

احمدی: ۲۳۳ پروژه قابل افتتاح داریم/ اختصاص ۱۵ میلیارد به فدراسیون ها

معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش گفت: برای هفته تربیت بدنی ۱۵ میلیارد تومان به فدراسیون ها اختصاص می دهیم.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی گفت: ۲۶ مهر در تقویم ملی روز تربیت بدنی نامگذاری شده به همین مناسبت یک هفته در این خصوص برنامه خواهیم داشت. امسال این هفته با اربعین حسینی تقارن دارد. مشتاقان زیادی از سراسر کشور به راهپیمایی اربعین می روند که این از نظر ما حرکت مثبتی است. این راهپیمایی می تواند از جنبه ورزشی هم مورد توجه قرار بگیرد.

* اولویت ورزش ایران توسعه ورزش همگانی است

وی ادامه داد: ما یک شعار کلیدی داریم با نام “پیش به سوی ایران فعال”. مهمترین اولویت ورزش کشور توسعه ورزش همگانی است، یعنی ایجاد امکانات مناسب برای مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی. مهمترین اولویت کشور سلامتی مردم به لحاظ جسمی و روحی است. اگر مردمی سالم، پرنشاط، با انگیزه و فعال داشته باشند در دسترسی به اهداف کشور مشکلی نخواهیم داشت. ورزش برای رسیدن به اهداف عالی نقش مهمی دارد.

* نامگذاری روزهای هفته به مناسبت هفته تربیت بدنی

معاون فرهنگی و همگانی در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه روزهای هفته نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: روز جمعه به فعالیت های خانواده محور تمرکز دارد که هدف تقویت بنیان خانواده است. روز شنبه ورزش، ایثار و نهضت حسینی نامگذاری کرده ایم تا با استناد به فرهنگ حسینی روحیه جهادی و انقلابی مردم را تقویت کنیم. روز یکشنبه با رویکرد تقویت نگرش مردم نسبت به ورزش نامگذاری شده، روز دوشنبه ورزش، سنت های آیینی و پیوند نسل ها نامگذاری شده، روز سه شنبه به ورزش معلولان و اقشار خاص توجه می کنیم. روز چهارشنبه، ورزش، پویایی و تمرکز ملی را داریم و روز پنجشنبه روز ورزش، معنویت اخلاق و تعالی جامعه نامگذاری شده است.

* اجرای بیش از ۹ هزار برنامه در کشور

احمدی با بیان اینکه ما برای ۳۱ استان برنامه داریم، گفت: بیش از ۹ هزار برنامه در سطح استان ها و شهرستان ها برنامه ریزی کرده ایم. ۴۳ فدراسیون ورزشی در برنامه ها مشارکت دارند و بیش از ۳۵۰ برنامه اجرا می شود. با ۱۰ دستگاه اجرایی هماهنگی شده که می توان به آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح، وزارت کار، سازمان بسیج، شهرداری، بهزیستی، صداوسیما و مجموعه ای از باشگاه ها اشاره کرد.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: ما مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی را هم خواهیم داشت. روز گذشته پیاده روی را با حضور وزرای بهداشت مدیترانه شرقی و ورزش برگزار کردیم. این برنامه مورد استقبال قرار گرفت. ما مسابقات کارکنان دستگاه های اجرایی را هم خواهیم داشت.

* امضای تفاهمنامه با سازمان بهزیستی 

معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش با اشاره به دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی، عنوان کرد: تفاهم نامه ای را هم با سازمان بهزیستی در خصوص اقشار تحت پوشش این سازمان امضا می کنیم. پروژه پایش مشارکت مردم با همکاری مرکز ملی آمار دنبال می کنیم تا اطلاعات دقیق از فعالیت های ورزشی مردم داشته باشیم. در مناطق روستایی هم جشنواره بومی – محلی را خواهیم داشت. همچنین بیش از هزار خانه روستایی تجهیز می شوند. یکی از رویکردهای ما این بوده با مشارکت دهیاری ها خانه روستایی ایجاد کنیم. مرحله منطقه ای جان خوشه چین هم در هفته تربیت بدنی آغاز می شود و دهه فجر مسابقات ملی را برگزار می کنیم. برنامه ای برای تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و عطرافشانی مزار شهدا را در برنامه داریم. فدراسیون ورزش زورخانه ای هم به طور ویژه برنامه دارد.

* ۲۳۳ پروژه قابل افتتاح داریم

احمدی با بیان اینکه پروژه های مختلف در هفته تربیت بدنی افتتاح می شوند، خاطرنشان کرد: ۲۳۳ پروژه قابل افتتاح در هفته تربیت بدنی خواهیم داشت که ۸۶ پروژه شهری و ۱۴۷ پروژه روستایی است. این پروژه ها در ۲۹ استان افتتاح می شود.

* اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به فدراسیون ها

وی درباره بودجه اختصاصی به هفته تربیت بدنی عنوان کرد: ۱۵ میلیارد تومان را به استان ها توزیع کرده ایم تا در اختیار هیات ها قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و همگانی درباره بلاتکلیفی فدراسیون ورزش همگانی، تصریح کرد: ورزش همگانی در کلان از سوی وزارت ورزش دنبال می شود و متولی وزارت است، حوزه های مختلف هم همکاری دارند. بحث ثبات مدیریت در فدراسیون هم ظرف ۳ ماه آینده انجام می شود.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا