اخبار ورزشیفوتبال ایران

ابوالقاسم‌پور: به خاطر منافع چند تیم نباید قانون و منافع فوتبال زیر پا گذاشته شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: هیچ منافعی بالاتر از اجرای قانون نیست، اگر قانون می‌گوید بازی پرسپولیس و سپاهان ۳ بر صفر شود، این اتفاق باید بیفتد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس،بهنام ابوالقاسم‌پور با انتقاد از طرح بعضی مسائل در ارتباط با لیگ برتر اظهار داشت:

شما جزو فوتبالی‌هایی هستید که در عرصه مدیریتی کشور فعالیت می‌کنید اما کاملا از صحنه فوتبال دور هستید؟

فعلا روزگار این را برای ما خوسته است که به عنوان یک فوتبالی در مدیریت شهری و شهرداری مشغول باشم. از سال ۸۶ که از فوتبال خداحافظی کردم، غیر از یک مقطع کوتاه، در فوتبال حضور نداشتم. انشاا… که روزی این فضا ایجاد شود. البته مسائل و اخبار فوتبال را دنبال می‌کنم.

پس در جریان شرایط پیش آمده برای لیگ برتر و بعضی نظرات عجیب و غریب درباره سرنوشت آن هستید؟ مثلا این که می‌گویند این لیگ به کلی باید نادیده گرفته شود؟

این که نمی‌شود. فکر نمی‌کنم چنین مساله‌ای اصلا مورد تائید مجامع بین‌المللی از جمله فیفا باشد. بالاخره باید یک سرانجامی برای بازی‌ها وجود داشته باشد. بحث فقط بر سر قهرمانی لیگ نیست. باید سهمیه آسیایی تعیین شود. تیمی مثل فولاد اهواز قبل از تعطیلی بازی‌ها واقعا روند خیلی خوبی داشت و با ادامه آن شرایط یکی از سه تیم برتر هم می‌توانست باشد. تیم‌های دیگری هم مدعی بودند. یک سری تیم‌ها هم در دسته‌های پائین‌تر هزینه کرده‌اند و وقت گذاشته‌اند.

به نظر شما چه باید کرد؟

الان هر کسی با توجه به شرایطی که دارد یک نظری می‌دهد. اصل کلی این است که مسابقاتی انجام شده است و منطقی نیست این همه کار، بی ثمر و بی نتیجه باشد. با توجه به شرایطی که پیش آمده باید مسائل مختلفی برای اخذ تصمیم، بررسی و لحاظ شود. از این جهت فکر می‌کنم نیاز به تشکیل یک اتاق فکر متشکل از کارشناسان و بزرگان متخصص است. در این اتاق فکر تخصص‌های مختلف باید حاضر باشند. مسائل دیگری مثل تصمیم‌های کنفدراسیون برای لیگ قهرمانان، مقدماتی جام جهانی و دیگر رقابت‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. افرادی که در این اتاق فکر حاضر می‌شوند باید افرادی باشند که به منافع چند باشگاه فکر نکنند یا تحت تاثیر فشارها در این ارتباط قرار نگیرند. منافع فوتبال و لیگ در اولویت خواهد بود، البته بعد از لحاظ شدن سلامتی و امنیت مردم و ورزشکاران که اصل اساسی است.

این روزها بحث تصمیم کمیته استیناف درباره بازی پرسپولیس و سپاهان هم داغ است؟

فکر نمی‌کنم نیاز به بحث باشد. در هر صورت خوب یا بد، اتفاقی افتاده است. مساله شفاف است. ناظر مسابقه داوران و رسانه‌ها هم گزارش دادند که چه مسائلی پیش آمد. تا جایی که من اخبار را شنیدم، همه روایت‌ها نزدیک به هم بود. به عنوان نمونه می‌توانم به صحبت‌های آقای سید علی اشاره کنم با آن توضیحات اگر قرار بر اجرای عدالت و قانون باشد، بازی باید سه بر صفر اعلام شود. باز هم با توجه به تمام صحبت‌هایی که شنیدم، آن روز همه شرایط برای بازی فراهم بود. یک تیم به هر دلیل نخواست در زمین حاضر شود.

بعضی از تیم‌های دیگر تلاش دارند تا جلوی اجرای قانون و عدالت گرفته شود و این مساله را مطرح می‌کنند که به خاطر آنها، قانون اجرا نشود و به ناحق علیه پرسپولیس رای صادر شود تا منافع آنها حفظ شود؟

هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. اجرای قانون مناف بلند مدت فوتبال و همه باشگاه‌ها را تامین می‌کند. رای که نمی‌تواند احساسی باشد. اگر قانون می‌گوید، نتیجه باید سه بر صفر شود، این اتفاق باید بیفتد. به همه مسائل فکر شده که چنین قانونی را در دنیا گذاشته‌اند. اگر قانون اجرا نشود، هرج و مرج اتفاق می‌افتد. اگر الان بر اساس منافع این و آن از قانون بگذرند، این رفتار به یک رویه بدل می‌شود. تیم‌های دیگر هم دست به این اقدام‌ها می‌زنند تا بازی انجام نشود. در این شرایط به خاطر منافع چند تیم ذینفع، منافع تمام فوتبال و باشگاه‌ها به خطر می‌افتد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا