اخبار ورزشیفوتبال جهان

ابرستاره هایی که سال ۲۰۲۲ بازیکن آزاد می شوند

به بهانه نزدیک شدن به پایان سال میلادی ۲۰۲۱، فهرستی از ستاره های ارزشمند دنیای فوتبال که در سال جدید میلادی بازیکن آزاد محسوب می شوند، منتشر شده است.

به گزارش پیشرو ورزش، به بهانه نزدیک شدن به پایان سال میلادی ۲۰۲۱، فهرستی از ستاره های ارزشمند دنیای فوتبال که در سال جدید میلادی بازیکن آزاد محسوب می شوند، منتشر شده است.

ابرستاره های تاثیرگذاری در سال جدید می توانند به طور رایگان راهی تیم های دیگر شوند، که در زیر نام تعدادی از آن ها آمده است.

*پل پوگبا؛ منچستر یونایتد

ستاره فرانسوی، در سال ۲۰۰۹ به منچستر یونایتد انگلیس رفت و پس از حضور در تیم بزرگسالان به دلایلی از این تیم جدا شد و به طور رایگان راهی باشگاه یوونتوس در سری آ شد.

پوگبا یووه را در قهرمانی چهار فصل پیاپی لیگ سری آ، دو جام حذفی ایتالیا و دو سوپر جام ایتالیا کمک کرد و نیز در زمان حضورش در یوونتوس، این تیم توانست پس از ۱۲ سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴ برسد. به این ترتیب پوگبا جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان در فوتبال تثبیت کرد. درخشش پوگبا در یوونتوس باعث شد تا با عقد قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به منچستر یونایتد بازگردد او در اولین فصل حضورش پس از بازگشت به منچستر، با این تیم قهرمان جام حذفی انگلستان و لیگ اروپا شد.

مصدومیت های متوالی این ستاره فرانسوی او را مدتی از سطح اول فوتبال جهان دور کرد اما حالا بار دیگر روند رو به رشد خود را آغاز کرده است. این بازیکن در تابستان پیش رو می تواند به طور آزاد راهی تیم های دیگر شود.

*کیلیان ام باپه؛ پاری سن ژرمن

ستاره جوان فرانسوی که بدون شک یکی از برترین استعدادهای فوتبال جهان محسوب می شود، در تابستان گذشته در آستانه انتقال به رئال مادرید قرار داشت اما رقم پایان تیم اسپانیایی به زعم باشگاه پاری سن ژرمن باعث شد تا این تیم فرانسوی یک فصل دیگر ام باپه را در تیم خود نگه دارد.

در پایان این فصل ام باپه می تواند با قراردادی آزاد راهی تیم های مختلف از جمله رئال مادرید شود.

*لوئیس سوارز؛ اتلتیکو مادرید

ستاره اروگوئه ای باشگاه اتلتیکو مادرید سال های پرفراز و نشیبی را در فوتبال جهان پشت سر گذاشته است، پس از اینکه این ستاره گلزن با بی مهری از بارسلونا گنار گذاشته شد، بار دیگر درخشش خود را در تیم مادریدی نشان داد.

او علاقمند است در تیم اتلتیکو باقی بماند اما سن و سال تقریبا بالای او عاملی بازدارنده برای این بازیکن خواهد بود.

*گرت بیل؛ رئال مادرید

پس از دوران پرفراز و نشیب در رئال مادرید، قرارداد گرت بیل ستاره ولزی در پایان سال ۲۰۲۲ خاتمه می یابد.

ستاره ای که بارها از سوی باشگاه رئال مادرید درب خروج را دید اما تصمیم گرفت تا در مادرید بماند. حتی به تاتنهام قرض داده شد اما باز هم به تیم قهرمان لالیگا بازگشت. با این حال این احتمال وجود دارد که این بازیکن بار دیگر به تاتنهام بازگردد.

*عثمان دمبله؛ بارسلونا

ستاره فرانسوی باشگاه بارسلونا در پایان این فصل از آبی اناری ها می تواند جدا شود. اما به نظر می رسد که ژاوی هرناندز علاقمند است این ستاره را در تیم خود نگه دارد و به نظر می رسد با کاهش دستمزد، قرارداد این بازیکن تمدید شود.

با این حال دمبله با مصدومیت های زیادی در لالیگا و بارسلونا مواجه شد و همین موضوع عاملی برای ناکامی در این انتقال بوده است.

*پائولو دیبالا؛ یوونتوس

ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۱۱ پس از آغاز فعالیت حرفه‌ای‌اش در آرژانتین با تیم اتلتیکو پارانائنزه، در سال ۲۰۱۲ به پالرمو ایتالیا پیوست. عملکرد فوق‌العاده او در سری آ مانند رکورد بیشترین پاس گل فصل، برایش انتقال به یوونتوس در سال ۲۰۱۵ را به ارمغان آورد؛ جایی که قهرمانی سری‌آ ، جام حذفی و سوپر جام ایتالیا را در اولین فصل حضور خود بدست آورد.

قرارداد این بازیکن در انتهای فصل با یوونتوس به پایان می رسد و این بازیکن علاقمند است تا با بانوی پیر ادامه دوران فوتبال خود را طی کند.

*ایسکو؛ رئال مادرید

ستاره اسپانیایی چندان در پازل مربیگری کارلو آنچلوتی قرار ندارد و آینده او در تیم مادریدی با ابهام روبرو شده است.

وی از سال ۲۰۱۳ در مادرید حضور دارد و از مالاگا راهی این تیم شد. باید دید که این بازیکن در برنابئو خواهد ماند یا در تابستان به طور رایگان راهی دیگر تیم ها خواهد شد.

*آنتونیو رودیگر؛ چلسی

ستاره آلمانی و مدافع مستحکم چلسی انگلیس در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد شد. وی که از دستمزد خود در چلسی ناراضی است، درخواست افزایش دستمزد داده است اما  این موضوع با مخالف سران تیم لندنی مواجه شده است و همین موضوع دلخوری این ملی پوش آلمانی را به همراه داشته است.

رئال مادرید از مشتری های پرو پا قرص این مدافع آلمانی است و به نظر می رسد که در پایان فصل این بازیکن راهی تیم اسپانیایی شود.

البته تیم هایی نظیر بایرن مونیخ هم علاقمند به جذب این مدافع هستند اما دستمزد بالای او احتمالا رودیگر را به اسپانیا وصل خواهد کرد.

*آنخل دی ماریا؛ پاری سن ژرمن

در سال ۲۰۰۱ در حالی که تنها ۱۳ سال داشت به تیم نوجوانان روزاریو سنترال پیوست و بعد از ۴ فصل حضور در این تیم در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را انجام داد. دی ماریا در سال ۲۰۰۷ به بنفیکا پیوست و به مدت سه سال در این تیم ماند و بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت.وی در سال ۲۰۱۰ با قراردادی ۶ ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و پس از درخشش در این تیم با مبلغی به ارزش ۶۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ راهی منچستر یونایتد شد و پس از یک فصل ناموفق در این تیم به تیم پاری سن ژرمن پیوست.

قرارداد این بازیکن در پایان فصل به پایان می رسد و در صورتی که در این تیم نماند احتمالا به آرژانتین و تیم دوران نوجوانی خود روزاریو سنترال خواهد پیوست.

*لوکا مودریچ؛ رئال مادرید

ستاره کروات باشگاه رئال مادرید که توانست در سال ۲۰۱۸ به سلطه مسی و رونالدو در دریافت توپ طلا پایان دهدف به روزهای پایانی دوران فوتبال خود نزدیک می شود.

قرار داد این بازیکن با رئال مادرید در انتهای فصل به پایان می رسد و این بازیکن ۳۶ ساله می تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی دیگر تیم ها شود.

*الکساندر لاکازت؛ آرسنال

ستاره فرانسوی باشگاه آرسنال وضعیت نامشخصی در آرسنال دارد. این بازیکن در فصل ۱۵–۲۰۱۴ با ۲۷ گل، بالاتر از آندره پیر ژینیاک، زلاتان ابراهیموویچ و ادینسون کاوانی آقای گل لوشامپیونه شد.

او در سال ۲۰۱۷ با مبلغی در حدود ۵۰ میلیون پوند از لیون به آرسنال پیوست و به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه آرسنال تبدیل شد.

باید دید این بازیکن در برنامه های میکل آرتتا سرمربی جوان توپچی ها قرار دارد، البته این سرمربی در نشست خبری که در این رابطه داشت، توضح مشخصی درباره تمدید قرارداد لاکازت به خبرنگاران نداد.

ستاره های دیگری نظیر دیوک اوریگی، لورنزو اینسینه، فرانک کسیه، فرناندینیو، جسی لینگارد، خوان کوادرادو، خوان ماتا و … هستند که در سال ۲۰۲۲ بازیکن آزاد محسوب می شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

دکمه بازگشت به بالا