اخبار ورزشیفوتبال جهان

آگوئرو: مسی شایسته کسب توپ طلا است

ستاره خط حمله تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید هموطن بارسلونایی‌اش باید توپ طلا کسب کند.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سرخیو آگوئرو از جمله چهره‌های است که باور دارند لیونل مسی در فصل جاری خوش درخشیده و باید جایزه بهترین بازیکن جهان را بگیرد.

مهاجم تکنیکی و ارزشمند تیم دوم شهر منچستر، در این مورد اظهارداشت:دوست ندارم به ارزیابی اوضاع و احوال کنونی بپردازم.اما دوست دارم با یکسری کلمات منطقی و به جا، بگویم که مسی امسال فوق‌العاده خوب کارکرده است.

وی ادامه داد:صادقانه بگویم همیشه از بازی‌های که مسی انجام می‌دهد،‌لذت می برم.آرزو می‌کنم او همچنان موفق و در اوج باشد.در فصلی که گذشت،‌ نیز بسیار خوب بود.از نظر من او شایسته کسب توپ طلا است.

این اظهارات در حالی عنوان شد که مسی تا یک هفته قبل با تیمش شانس زیادی برای کسب مقام نخست لیگ قهرمانان اروپا داشت.اما بعد از درخشش خیره‌کننده در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و کسب برد ۳ بر صفر، در بازی برگشت ۴ بر صفر مغلوب لیورپول شد و از راهیابی به فینال بازماند.

Ballon d’Or یا همان توپ طلا، جایزه سالانه‌‌ای  است که نشریه فرانسوی «فرانس فوتبال» آن را با حمایت فیفا به بهترین بازیکن سال جهان ارائه می‌کند.اعطای این جایزه از سال ۱۹۵۶ شروع شد. هرچند بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ براساس توافقی با فیفا تحت عنوان «بازیکن سال فیفا» و «توپ طلای فیفا» ارائه شد.

این همکاری در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید و جایزه دوباره به نام توپ طلا نامیده شد.فیفا به طور جداگانه اعطای جایزه دیگری به نام بهترین بازیکن فیفا را شروع کرد.

ایده توپ طلا را اولین بار گابریل آنو، روزنامه‌نگار ورزشی داد و این جایزه به بازیکنی داده می‌شود که در سال گذشته میلادی بر اساس آرای خبرنگاران بهترین عملکرد را داشته است.

ابتدا این جایزه تنها برای بازیکنان اروپایی بود. در سال ۱۹۹۵ توپ طلا گسترش پیدا کرد و شامل بازیکنانی شد که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند. سرانجام در سال ۲۰۰۷ این جایزه جهانی شد و شامل تمام بازیکنان حرفه‌ای در قاره‌های مختلف می‌شود.

مسی در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۵ این جایزه را کسب کرده است.

در سال گذشته لوکا مودریچ،‌ هافبک کروات رئال مادرید این جام را کسب کرد.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا