اخبار ورزشیفوتبال جهان

آزمایش فناوری تعیین آفساید با کمک ردیابی اعضای بدن

فیفا در حال توسعه یک فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) است که نقش مهمی را در فوتبال بازی می‌کند. این فناوری باکمک ردیابی داده های اندام های بدن کار می کند.

به گزارش پیشرو ورزش به نقل از انگجت، فیفا فناوری طراحی شده را به طور آزمایشی در دوره امسال «عرب کاپ» به کار می‌گیرد تا به ارزیابی در آفساید بودن بازیکنان کمک کند. فرایند مذکور مهمترین آزمایش سیستم به حساب می‌آید.

طبق گزارش بی بی سی، سیستم آفساید نیمه خودکار برای هر بازیکن ۵۰ بار در ثانیه ۲۹ داده را جمع آوری می‌کند. بین ۱۰ تا ۱۲ دوربین زیر سقف هر ورزشگاه نصب خواهد شد. سیستم از داده‌های ردیابی اندام برای محاسبه خط آفساید در لحظه ضربه به توپ استفاده می‌کند. اگر سیستم، خطای آفساید را تشخیص دهد به اپراتور پخش مجدد هشدار می‌دهد و او می‌تواند رویداد مذکور را بررسی کند.

جوهانس هولزمولر مدیر فناوری و نوآوری فوتبال در فیفا می‌گوید: اپراتور پخش مجدد می‌تواند این فرایند را ببیند. در عرب کاپ فیفا دستیار VAR در یک ایستگاه آفساید اختصاصی می‌تواند فوراً اطلاعات را تأیید کند.

سیستم مذکور می‌تواند خطای آفساید را سریع‌تر از سیستم هال VAR فعلی ردیابی کند و در نتیجه مسابقه راحت تر انجام می‌شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، فناوری مذکور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز استفاده می‌شود. این سیستم در انگلیس، اسپانیا و آلمان نیز آزمایش شده است.

همچنین قرار بود سال گذشته آزمایش‌های وسیع‌تری روی آن انجام شود اما شیوع کووید ۱۹ فرایند را مختلف کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا