اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

هراتیان: مشکلات بازیکنان را محرمانه گزارش دادیم

مدیر مرکز ایفمارک گفت: بازیکنانی که در تست پزشکی مشکل داشتند گزارش آن را به صورت محرمانه به تیم‌ها ارائه کردیم.

به گزارش پیشرو ورزش، زهره هراتیان درباره مراسم کارگاه آموزشی لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: نمی‌دانم خوشبختانه بگویم یا متاسفانه من امروز صبح رسیدم. چند روز قبل آقای مهدی صحبت کرد و گفت چنین مراسمی امروز برگزار می‌شود. نظر شخصی من این است درباره مسائلی که امروز صحبت کردیم هر کسی در فوتبال حضور دارد همه باید بدانند چون الزامات فیفاست. خوشحالم امروز درباره مسائلی که صحبت شد از جمله ایست قلبی، ضربه به سر، حمل مصدوم، اینکه کادر پزشکی چه کسانی باشند مورد استقبال قرار گرفت. از همه مهمتر اینکه مدیران فوتبال لیگ برتر و دسته یک از ایفمارک راضی بودند و همین باعث شد خستگی از تن من بیرون برود.

مدیر ایفمارک درباره اینکه باشگاه‌ها اول با بازیکنان قرارداد می‌بندند بعد تست پزشکی می‌گیرند، گفت: در این خصوص رسانه‌ها می‌دانند چقدر صحبت کرده‌ام اما وظیفه من این است که فقط هشدار دهم. وظیفه من این نیست که بگویم چرا این کار را کرده‌اید اما آمار این اتفاق نسبت به سالهای گذشته بسیار پایین آمده و امیدوارم به صفر برسد.

وی در پاسخ به این سوال که تست‌های پزشکی که تیم‌ها پشت سر گذاشته‌اند را چطور ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: بسیار عالی بود و من جا دارد به همکارانم خسته نباشید بگویم چون در کنار این کار، هیات فوتبال تهران هم معاینات خود را در ایفمارک انجام می‌دهد. روزانه ۲۰۰-۳۰۰ نفر معاینات خود را انجام می‌دهند و وقتی همه راضی هستند به معنای این است کارمان را درست انجام داده‌ایم.

هراتیان در پاسخ به این سوال که موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه ایفمارک درآمد نجومی دارد، گفت: فکر می‌کنم بیانیه سازمان لیگ حجت را بر همه تمام کرد.

مدیر ایفمارک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا اینکه گفته شده از هر نفر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گرفته شده درست است، یادآور شد: شما فکر می کنید این مبلغ فقط برای ویزیت است بلکه بخشی از آن شامل ویزیت می‌شود، بخشی دیگر برای اکوکاردیوگرافی، نوار قلب، تست ورزش، ارزیابی بدنی، نقشه مغزی و … است. ممکن اسیت برخی بگویند چه الزامی وجود دارد اما بخشی از ان برای گرفتن مجوز حرفه‌ای از ای اف سی است و دیگر اینکه فیفا انتظار دارد در مورد بحث‌های پیشگیری و تحقیقاتی باید برنامه‌ریزی داشته باشید که اینها هزینه دارند. برای نارضایتی باید از باشگاه‌ها به من نامه رسمی بزنند که تاکنون چنین نامه‌ای نیامده است. الان هم با مدیران صحبت کردیم همه راضی هستیم اما هر تیمی ناراضی است به سازمان لیگ نامه بزند. این تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ است نه تصمیم شخصی من. من تعرفه را می‌گویم که هر سال تغییر می‌کند و تیم‌ها هم کارشان را انجام می‌دهند.

هراتیان در مورد الزامات پزشکی برای شروع لیگ، اظهارداشت: چون شرایط کرونا به طوری است که سختگیری‌های سال گذشته وجود ندارد الزام داشتیم دز سوم واکسن کرونا را همه بزنند تا ما درگیر هزینه‌های تست کرونا نشویم. آموزش آفلاین مبارزه با دوپینگ گذاشتیم تا همه شرکت کنند. بعد ۱۰ سوال می‌پرسیم و باید ۸۰ درصد نمره قبولی بگیرند، اگر نمره قبولی بگیرند و مدرک خود را ارائه دهند، کارت بازی را صادر می‌کنیم چون بحث آموزش دوپینگ جدی است. معاینات امسال روند متفاوتی داشت؛ اگر صحبت بازیکن خارجی استقلال را ببینید که گفته بود هر جا می‌رویم فقط تست قلب می‌دهیم اما اینجا کامل است. نتایجی که به تیم‌ها می‌دهیم در خصوص درصد مصدومیت و عملکرد گزارش می‌دهیم.

رد شدن بازیکنان از تست: همه اینها به شکل محرمانه است و اگر بازیکن مشکلی داشته باشد به مرحله بعد می‌رود که الان چند بازیکن داریم به مرحله بعد رفته‌اند. مثلا ممکن است قلب‌شان مشکل داشته باشد. هر کدام مشکلات جزئی دارند که مکتوب به تیم‌ها می‌گوییم اما نمی‌گوییم با فلان بازیکنان قرارداد نبندید.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا