اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

نایب قهرمانی آسیا به تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران رسید

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز بعنوان نایب قهرمانی رقابت های آسیا در قرقیزستان دست یافت.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای ۲۹ و ۳۰ خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمد مرادی در وزن ۷۱ کیلوگرم، محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن ۶۰ کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره، محمدرضا غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در رده بندی تیم نیز ایران با ۱۷۴ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان با ۱۸۲ امتیاز و قزاقستان با ۱۷۰ امتیاز در جایگاه های اول و سوم ایستادند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که پیام احمدی در دور اول مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر از سد اوجین هان از کره جنوبی گذشت و در دور سوم نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شهزاد روزیخانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شهزاد روزیخانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر موتب المولد از عربستان سعودی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ از سد رونیت شارما از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این دیدار سردار خولمورزایف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل رونیت شارمان از هند با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر عبدالعزیز القمدی از عربستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر ۷ مقابل کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. غلامی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد یئون گیون جین از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب عبدل اخحادخودژا از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کمالی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سئومون هیوک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۷ از سد حسین حسن اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرشکار در این مرحله مقابل شاتلیک یونوس اف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب ژانتورو میرزاعلیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم اهورا بویری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آکوبیر آنگوروف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند، مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه ۴ و ۳ نفره برگزار می شود که محمد مرادی در مبارزه نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۲ بر ۲ از سد امیرشاه وهاب اف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم سیدرضا آذرشب در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را از پیش رو داشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب آسان ژانیشوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور اول مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. کشتکار در این دیدار یوتام رانا از هند را ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ بهرام کوربانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر سی یئون کیم از کره را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) ۲- پیام احمدی (ایران) ۳- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
۴۸ کیلوگرم: ۱- روهیت شارما (هند) ۲- علی احمدی وفا (ایران) ۳- آرسن ژوما (قزاقستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- روآن بکیموف (قزاقستان) ۲- کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) ۳- محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
۵۵ کیلوگرم: ۱- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) ۲- خورشیدبک نورمحمداف (ازبکستان) ۳- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدل اخحادخودژا (قرقیزستان) … ۸- محمد کمالی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژانتورو میرزالیف (قرقیزستان) ۲- ابوالفضل میرشکار (ایران) ۳- یوسوف اشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- کوتمان تمیربکوف (قرقیزستان) ۲- سونات عبداله یف (تاجیکستان) ۳- کاکابای کاکابایف (ترکنستان) و سرگازی آبدیخادیر (قزاقستان) … ۷- اهوار بویری (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- محمد مرادی (ایران) ۲- امیرشاه وهابوف (ازبکستان) ۳- ژومارت آرالوف (قرقیزستان)
۸۰ کیلوگرم: ۱- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) ۲-سیدرضا آذرشب (ایارن) ۳- موهیت خوخار (هند) و بیبیت کورگانوف (قزاقستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) ۲- الچینبک روزاکولوف (قزاقستان) ۳- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چویی (کره جنوبی)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمد جهانگیری (ایران) ۲- پاردیپ سینگ کوشا (هند) ۳- کوانیش امانگلدی (قزاقستان) و سی یئون کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی: ۱- قرقیزستان ۱۸۲ امتیاز ۲- ایران ۱۷۴ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۷۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۳۳ امتیاز ۵- هند ۱۲۱ امتیاز ۶- کره جنوبی ۹۴ امتیاز ۷- ژاپن ۸۶ امتیاز

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا