اخبار ورزشیورزش های رزمی

ساعی:با مهماندوست ارتباط خوبی داریم

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: قرارداد ما با کادرفنی تیم ملی مردان و بانوان بزرگسالان تا المپیک بود و در حال حاضر ما کادر فنی و بازیکن ملی پوش نداریم.
به گزارش پیشرو ورزش، نشست خبری هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو و اصفر رحیمی دبیر کل فدراسیون در مورد نتایج تکواندو در المپیک پاریس و مسابقات اخیر امروز ( چهارشنبه ۲۵ مهرماه_۱۴۰۳) در سالن جلسات فدراسیون تکواندو برگزار شد.
هادی ساعی در ابتدای صحبت های خود، اظهار داشت: ما به شما قول میدهیم همه صحبت های ما صادقانه باشد حتی اگر حرف های ما به ضرر فدراسیون باشد. ما از بد ورودمان توجه مان به رده های پایه بوده است. این‌موضوع را در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان ثابت کردیم، ما سال گذشته در مسابقات بلغارستان دیدیم که بچه های ما مدال گرفتند و بعد از آن همه بچه ها را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم.این روند توجه به پایه ها را ادامه دادیم و‌ بچه های نوجوانان را به اردوی بزرگسالان آوردیم و سه نفر از آنها به بزرگسالان وارد شدند و افتخارات مهمی کسب کردند. این روند دوباره ادامه خواهد داشت چرا که این نفرات سرمایه های ما هستند.
وی در ادامه افزود: خدا رو شکر ما در بخش نرم افزاری و نیروی انشانی غنی هستیم و از این بات مشکلی نداریم، با توجه به این افتخارات زیاد توجه زیادی به تکواندو شده و نوجوانان و جوانان به سمت تکواندو می آیند ما در بخش سخت افزاری واقعا مشکلاتی را داریم، همراه دبیر کل به شهرستان های اطراف تهران رفتیم و دیدیم که جقدر از تکواندو استقابل شده است، در فضای کوچک در در بومهن روز گذشته دیدیم که در فضای ۸۰ متری چقدر تکواندو کار خضور داشت. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همیشه ما را کمک کرده اند. تشکر میکنیم الان در مورد بحث های عمرانی از این عزیزان کمک میخواهیم تا در شهرها و استان های مختلف با توجه به استقبالی که از این رشته شده نیاز به زیر ساخت های بزرگتر داریم.
ساعی در مورد ادامه همکاری کادرفنی بانوان، گفت: ما در حال خاضر نه تیم‌ ملی داریم نه سرمربی داریم نه در بخش مردان نه در بخش بانوان، همیشه قرارداد ما با مادرفنی تا همان مسابقات است، الان نه بازیکن ملی داریم نه کادرفنی و تا پایان سال ۲۰۲۴ هیچ رویدادی نداریم.ضمن اینکه هنوز در مورد این موضوع کمیته فنی تشکیل نشده است، البته این طور نیست که بچه ها را رها کرده باشیم، نه اصلا این طور نیست، بعد از المپیک لیگ را شروع کردیم بچه ها درگیر لیگ هستند و حتی در لیگ نا نفرات جدیدی را شناسایی کرده ایم. احتمالا بعد از سال جدید میلادی تکلیف کادرفنی مشخص خواهد شد.
فعلا نه کادر فنی داریم نه ملی پوش

ساعی در مورد ادامه همکاری کادرفنی بانوان، گفت: ما در حال حاضر نه تیم‌ ملی داریم نه سرمربی داریم نه در بخش مردان نه در بخش بانوان، همیشه قرارداد ما با مادرفنی تا همان مسابقات است، الان نه بازیکن ملی داریم نه کادرفنی و تا پایان سال ۲۰۲۴ هیچ رویدادی نداریم.ضمن اینکه هنوز در مورد این موضوع کمیته فنی تشکیل نشده است، البته این طور نیست که بچه ها را رها کرده باشیم، نه اصلا این طور نیست، بعد از المپیک لیگ را شروع کردیم بچه ها درگیر لیگ هستند و حتی در لیگ نا نفرات جدیدی را شناسایی کرده ایم. احتمالا بعد از سال جدید میلادی تکلیف کادرفنی مشخص خواهد شد.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: فضاهایی که در فدراسیون داشتیم‌ را تغییراتی ایجاد کردیم تا تعداد خوابگاه‌ها‌ بیشتر شود. تکواندو بخش‌های‌ مختلفی دارد و همیشه کمبودهایی داریم و تلاش می‌کنیم اوضاع بهتر شود‌. با اداره کل مازندران مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم آنجا کمپی‌ برای تیم‌های ملی ایجاد کنیم.
ساعی در‌ خصوص اینکه آیا عملکرد مربیان در لیگ تاثیری بر حضور آنان در کادرفنی تیم ملی دارد؟ اظهار داشت: حدود ۲ سال و نیم که آمده‌ایم و نزدیک به ۹۰ مربی در تیم های ملی استفاده کردیم که آنها در لیگ‌های مختلف حضور دارند. در هر رده‌ بخواهیم مربیان تیم ملی گزینش شوند، کمیته فنی تعدادی را معرفی می‌کنند که پس از جمع‌بندی‌ شده و سرمربی گزینش می‌شود.سرمربی نیز اعضای پیشنهادی خود را به کمیته ‌فنی معرفی می‌کند. حتما نفر سوم کادرفنی از مربیانی هستند که در لیگ عملکرد خوبی داشته‌اند.
حتی پیام‌ خانلرخانی که از پرافتخارترین‌ مربیان لیگ است را بارها خواستیم در کادر فنی تیم ملی استفاده کنیم که خودش خواست در پاراتکواندو کار کند.
ساعی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا اختلاف نظری بین کادرفنی مردان و بانوان با فدراسیون وجود دارد که سرمربیان در مراسم تجلیل ها حضور پیدا نمیکنند گفت: وجود دارد که مینو مداح در مراسم تجلیل از قهرمان ها خضور ندارد گفت:اصلا چنین موضوعی مطرح نیست، مثلا یک رسانه ها چنین موضوعی را مطرح کرده بود که چرا مداح در مراسم تجلیل اخیر نبودند. در مراسم روز گذشته که یک خودروسازی برگزار کرده بود از مداح و‌ افلاکی دعوت به عمل آماده بود.مداح ایشان خودشان نیامد و افلاکی هم اعلام کرد که تهران نیست و‌ خودشان نیامدند. موضوع خاصی نیست، نمیدانم چرا این موضوعات را به این شکل مطرح میکنند، مثلا خانم‌ مداح در استان البرز مورد تجلیل قرار گرفت، اما مربیان دیگر اعتراضی نداشتند.
نعمت زاده میتواند پزشکی تحصیل کند اما نمیخواهد
وی در مورد حواشی که برای نعمت زاده پس از المپیک رخ داد گفت: موضوع خیلی ساده بود. موضوع خاصی نبود. همیشه این درخواست ها از سوی ورزشکاران در ورزش بوده و‌ خواهد بود. بعد از کسب قهرمانی ساده ترین درخواست ورزشکار این است که من خانه ندارم و زندگی من با مشکل روبرو است. خیلی از این مسایل که از سوی ورزشکاران مطرح می شود هم رفع نمیشود، حداقل ۸۰ درصد از درخواست قهرمانان عملی نمیشود. نعمت زاده هم یک درخواستی داشت و او میتواند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل کند. البته حتی مسولان اعلام کردند که میتوانند در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهند که البته بعید میدانم او با این فضا سازی که شد، بخواهد در این رشته ادامه تحصل بدهد. ضمن اینکه یک سری از افرادی که در این رشته تحصل میکنند از سهمیه و… استفاده میکنند اما کسی آنها را نمی بیند و مردم هم متوجه نمیشوند،
نعمت زاده بعد از مسابقه به بیرون تاتامی آمد و یک درخواستی را مطرح کرد که خیلی سرو صدا کرد.
با مهماندوست ارتباط خوبی داریم
ساعی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با رضا مهماندوست ارتباط دارید یاخیر،گفت:مهماندوست ارتباط خوبی با ما دارد و فعلا تمایلی برای نربیگری تدارد و حتی از کشورهای دیگر پیشنهاد دارد، اما فعلا تمایلی برای مربیگری ندارد. او از دوستان ما است و ازتباط خیلی خوبی داریم و از مشاوره های او استفاده میکنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا