اخبار ورزشیتوپ و تور

داورزنی: به دنبال تغییر نسل و موفقیت در المپیک هستیم

رئیس فدراسیون والیبال پس از حضور در کنار ملی‌پوشان گفت: باید به این تیم ملی جوان شده زمان دهیم و از بازیکنان حمایت شود تا بتوانند خود واقعی‌شان را بدون دغدغه نشان دهند.
به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال صبح امروز وارد صوفیه شد و برای صرف ناهار به محل اقامت تیم ملی (ویتوشا پارک هتل) رفت.

وی در خصوص این دوره از لیگ ملت‌ها گفت: کشورها برای کسب آمادگی برای شرکت در قهرمانی جهان و با آینده‌نگری ضمن نگاه به المپیک در این رقابت‌ها شرکت کردند. همه می‌خواهند با ترکیب‌های مختلفی در این آوردگاه‌های مهم شرکت کنند و حالا زمان فرصت دادن به جوان‌ترها هم هست. ما هم بعد از المپیک و قهرمانی آسیا تغییرات اساسی داشتیم و به تعدادی از بازیکنان جوان فرصت دادیم اما متاسفانه برخی از همین بازیکنان به دلیل مصدومیت همراهی تیم را از دست دادند که اتفاقا بازیکنان کلیدی ما بودند.

وی افزود: طبیعا همین مصدومیت‌ها و عدم حضور کریمی، مجرد و صالحی که از نسل جدید هستند و حضورشان به مسیر رو به رشد والیبال کمک می‌کرد، عملکرد تیم ما را تحت شعاع قرار می‌دهد. البته برخی کشورهای دیگر هم این تغییر نسل را انجام داده‌اند، مثلا همین میزبان بلغارستان با جوان کردن تیمش و استفاده از فرصت میزبانی در پی آینده است.

داورزنی با تاکید بر توقع و انتظارات بالای مردم از تیم ملی والیبال افزود: مردم والیبال را دوست دارند و به دنبال پیروزی تیم ملی کشورشان هستند که توقعی کاملا به حق است ولی اگر مثل کشورهای پیشرفته دنیا این فشار روی بازیکنان جوان نبود و هدف لذت بردن از بازی کردن بود تیم بدون استرس و فشار کارش را انجام می‌داد. در حال حاضر ما پنج بازی انجام دادیم که دو برد و سه باخت حاصل آن بوده و هفت بازی سخت دیگر هم پیش رو داریم. بسیاری تحلیل برد از بعضی از این بازی‌ها داشتند، ما هم خیلی دوست داریم که تمام بازی‌ها را ببریم اما باید دید آیا تمام امکانات در اختیار است یا خیر؟ تیم حال حاضر سه بازیکن اصلی‌اش را ندارد و باید به بازیکنان و تیم ملی زمان دهیم تا بتوانند به اندازه کافی تجربه کسب کنند.

وی درباره علت حضورش در کنار تیم عنوان کرد: من برای ایجاد دلگرمی کنار تیم آمدم و این حضورها و دلگرمی‌ها از فشار روی تیم کم می‌کند. در چند روز گذشته شاهد انتقادهای تندی در فضای مجازی بودیم. به هر حال مردم دوست دارند تمام بازی را ببریم اما باید در نظر گرفت که گاهی برای رسیدن به هدف بلند مدت باید هزینه‌هایی پرداخت کنیم. آمدم به این بازیکنان که بچه‌های والیبال ایران هستند بگویم مسیری که در حال پیمو‌دن آن هستیم، مهم است. هر زمان از جوان ها حمایت کردیم و به آنها فرصت دادیم در آینده دراز مدت نتیجه گرفتیم. بازیکنان جوان ما نباید دغدغه باشند تا بتوانند توانایی واقعی خود را نشان دهند. امیدوار به آینده،همه حمایت می‌کنیم تا بازیکنان آن چیزی باشند که واقعا هستند چون مردم گذشته موفق آن‌ها را از یاد نبرده‌اند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا