اخبار ورزشیفوتبال ایران

استیلی: امکان بازی کردن با تیم های اروپایی‌ و آمریکایی‌ کم است

مدیر تیم ملی فوتبال گفت: در حال حاضر امکان برگزاری بازی با تیم‌های اروپایی‌ و آمریکایی‌ کم است.

به گزارش پیشرو ورزش، حمید استیلی درمورد آخرین وضعیت دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: نخستین فیفادی را در خرداد ماه پیش‌رو داریم که ۲ هفته است. دیگری هم در سپتامبر یا شهریور که یک هفته طول می‌کشد. یک هفته قبل از جام جهانی هم بازیکنان به اردو تیم ملی اضافه می‌شوند.

وی افزود: مثل سال‌های قبل نیست که تیم‌ها یک ماه در اردو باشند.‌ این امکان برای این دوره وجود ندارد و برنامه‌ریزی اصلی ما در ماه ژوئن است. امیدوارم بتوانیم دست کم چهار بازی انجام بدهیم؛ البته می‌دانید همه تیم‌های اروپایی در آن زمان مسابقه دارند. تیم‌های آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی هم مسابقاتی را برگزار می‌کنند. امکان بازی کردن با این تیم‌ها خیلی کم است.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: وقتی در قطر بودیم با سرمربیان تیم‌هایی که در پلی‌آف هستند صحبت کردیم تا بتوانیم بازی‌هایی را در خرداد برگزار کنیم. بیشترین زمان ما در آن ماه است و باید نفراتی که در لیگ حضور دارند و بازیکنان لژیونر را در آن زمان جمع کرده و به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم.

استیلی افزود: همه انتظار دارند بازی‌های سطح بالایی برگزار کنیم، اما باید حریفانی هم برای این مسابقات داشته باشیم. تعداد تیم‌ها در ماه ژوئن خیلی محدود است، اما فدراسیون تلاش می‌کند در سپتامبر ۲ بازی خوب برگزار کنیم.

وی درمورد اینکه بحث برگزاری بازی دوستانه تیم ملی با آرژانتین و برزیل تا چه اندازه جدی شده است، گفت: بازی برزیل و آرژانتین قرار است در قطر برگزار شود. فدراسیون فوتبال و دوستان ما تلاش می‌کنند اگر بازی دو تیم در قطر برگزار شد ما هم بتوانیم یک دیدار با برزیل یا آرژانتین در این کشور انجام بدهیم. امیدوارم مکاتبات فدراسیون فوتبال جواب مثبت بدهد.

مدیر تیم ملی فوتبال درخصوص بسته بودن حساب‌های فدراسیون گفت: همه باید کمک کنند. فدراسیون فوتبال چندین سال است مشکل مالیاتی دارد و قبل از اینکه به کره‌جنوبی برویم من همراه با ماجدی به سازمان امور مالیاتی رفتیم و صحبت کردیم. باید به ما کمک کنند. سجادی و خاندوزی هم مشغول کمک کردن هستند و همه باید دست به دست هم بدهند مشکلات فوتبال ما که مهمترینش مالی است، برطرف شود.

استیلی افزود: فدراسیون فوتبال پول دارد، اما این پول‌ها در خارج از ایران بلوکه شده است. صحبتی که ماجدی با اینفانتینو در قطر انجام داد این بود که چرا پول‌های ما را آزاد نمی‌کنید؟ مگر نمی‌گویید ورزش از سیاست جدا است و چرا جلوی بلوکه شدن پول‌های ما را نمی‌گیرید. رئیس فیفا هم قول داد برای حل مشکل با شیخ سلمان صحبت کند.

وی درباره دلیل اسپانسر نداشتن تیم ملی گفت: از این موضوع خیلی اطلاع ندارم، اما فدراسیون قطعاً به دنبال اسپانسر است.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه برگزاری جام‌جهانی پس از اتمام نیم فصل اول لیگ سال آینده مشکلی برای اسکوچیچ و کادرفنی ایجاد نمی‌کند، پاسخ داد: بچه‌ها کمتر در اختیار ما هستند و بیشتر احتیاج به زمان داریم. وقتی در قطر بودیم مسئولان فدراسیون این کشور گفتند پنج ماه این تیم به اردو می‌رود و حتی خانواده‌های‌شان در کنارشان هستند. آنها بازیکن لژیونر ندارند و همه نفرات‌شان در لیگ قطر بازی می‌کنند. همه باشگاه‌ها هم کمک می‌کنند و بازیکنان را در اختیار تیم ملی قطر قرار می‌دهند، اما در کشورمان مشکلاتی داریم.

استیلی تصریح کرد: حتی تیم ملی امید هم به سختی بازیکنان را در اختیار می‌گیرد و این یکی از معضلاتش است. امیدوارم همه کمک کنند و این بار بازیکنان باشگاه‌ها در اختیار تیم امید قرار بگیرند تا با توجه به پتانسیلی که بازیکنان و کادرفنی این تیم دارند بتواند صعود کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا