اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال جهان

استفاده از خرید های جدید بارسلونا امکان پذیر نیست!

لالیگا به رسانه‌های اسپانیایی اعلام کرده که بارسلونا به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند از خریدهای تازه وارد خود مثل لواندوفسکی استفاده کند.

به گزارش پیشرو ورزش، لالیگا اعلام کرد که باشگاه بارسلونا هنوز نمی‌تواند قرارداد خریدهای جدید خود را ثبت و از آنها استفاده کند.

رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند که لالیگا بودجه بارسلونا برای ادامه فصل را با کاهش ۱۵۰ میلیون یورویی دانسته و به آنها اطلاع داده که اگر بخواهد قرارداد خریدهای جدید و تمدیدهای دیگر را ثبت کند باید یک اسپانسر مالی بدست آورد تا این کاهش مالی جبران شود.

*اهرم‌های اقتصادی بارسلونا چیست؟

بارسلونا با اینکه ۱٫۳۵ میلیارد یورو بدهی داشت، در پنجره نقل و انتقالات خریدهای بسیاری انجام داد که بزرگ‌ترین آنها لواندوفسکی، رافینیا و کنده بودند.

لاپورتا، مدیریت بارسلونا یک ریسک بزرگ کرد و برای اینکه بتواند تیمی شایسته قهرمانی ببنند به یک اقدامی با اصطلاح «اهرم‌های اقتصادی» روی آورد. او برای پیدا کردن پول نقد و فراهم کردن بودجه لازم برای خریدهای تابستانی و تقویت تیم دست به دامن چند ایده اقتصادی شد که به آنها «اهرم اقتصادی» می‌گویند. در اصل، برای فعال کردن یک “اهرم”، باشگاه تا حدی دارایی‌های را به منظور کسب درآمد فروخت.

*تغییر نام ورزشگاه به «اسپاتیفای»

بارسلونا در ابتدا قراردادی بزرگ با اسپاتیفای نوشت و نام ورزشگاه خود را نیز به اسپاتیفای نیوکمپ تغییر داد.

سپس در یک مجمع عمومی در ماه ژوئن بخشی از حق پخش تلویزیونی باشگاه و بخشی از مجوز و تجارت (BLM) فروخت تا بدهی هنگفت خود را کاهش دهد و سرمایه کافی برای ساختن تیمی قدرتمند برای آینده جمع آوری کند.

بنابراین، بارسلونا به جای اینکه بگوید حق پخش تلویزیونی باشگاه به مدت ۲۵ سال فروخته شد و دارایی‌های باشگاه به حراج گذاشته شد از عبارت اهرم اقتصادی استفاده کرد.

*فروش دارایی‌های بارسا تا ۲۵ سال

باشگاه بارسلونا تا ۲۵ سال آینده ۲۵ درصد از حق پخشی تلویزیونی که بخش بزرگی از درآمد باشگاه را تشکیل می‌دهد را به یک شرکت آمریکایی فروخت و مبلغ نقد ۵۶۷ میلیون یورو بدست آورد تا بدهی‌های خود را کاهش دهد.

در گام بعدی ، بارسلونا ۲۴٫۵ درصد از سهام استودیو خود را به سایت socios به قیمت ۱۰۰ میلیون یورو فروخت تا بتواند خریدهای جدید خود را ثبت کند.

موندو دپورتیوو نوشت که اهرم اقتصادی چهارم لاپورتا باید هر چه سریع‌تر اعمال شود. دیروز بارسلونا مراسم معارفه‌ای باشکوه برای لواندوفسکی گرفت ولی امروز لالیگا قاطعانه به رسانه‌ها گفت که اجازه بازی به آنها نخواهد داد.

بارسلونا در این تابستان لواندوفسکی، رافینیا، کنده، کسیه و کریستینسن را خریداری کردند و با بازیکنانی مثل دمبله و سرخیو روبرتو تمدید کردند که از هیچکدام تا پیدا کردن منبع مالی نمی‌توانند استفاده کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا