اخبار ورزشیسایر اخبار

از صعود به قله دماوند پرهیز کنید

با توجه به شرایط آب و هوا و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند، فدراسیون کوهنوردی از کوهنوردان خواسته تا پایان مرداد به قله صعود نکنند.

به گزارش پیشرو ورزش، با توجه به فصل صعود به قله دماوند کوهنوردان زیادی عازم منطقه می‌شوند که همین موضوع باعث شلوغی مسیر صعود می‌شود که در این بین حوادث ناگواری هم رخ می‌دهد که در برخی اوقات منجر به از دست رفتن جان افراد می‌شود.

برهمین اساس روز گذشته به دلیل ریزش سنگ روی چادر کوهنوردان در بارگاه سوم دماوند، متاسفانه تاکنون فوت یک نفر قطعی شده و با توجه به بزرگ بودن سنگ هنوز از دیگر تلفات خبری نیست. همچنین هلی کوپتر امداد هم به منطقه اعزام شده و چند مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده است.

دکتر حمید مساعدیان، مسئول کاگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی در این باره به فارس گفت: با توجه به تعطیلی چند روزه مسیر صعود به دماوند بسیار شلوغ شده و از سوی دیگر به دلیل بارش‌های زیاد اخیر، ریزش کوه و سقوط سنگ زیاد اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: روز گذشته به دلیل سقوط یک سنگ در بارگاه سوم متاسفانه فعلا کشته شدن یک نفر قطعی شده و با توجه به بزرگ بودن سنگ هنوز اطلاعی از اینکه چند نفر در چادر حضور داشته‌اند، نداریم.

 

 

مسئول کاگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی تاکید کرد: ظرفیت پناهگاه‌ها هم تکمیل شده و خواهش ما این است که تا پایان مرداد از حضور در منطقه برای صعود خودداری کرده و جان خود و امدادگران را به خطر نیندازند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 15 =

دکمه بازگشت به بالا