اخبار ورزشیورزش بانوان

کاظمی‌پور: احتمال اعزام دو رشته تیمی و توپی در بخش بانوان برای بازی‌های آسیایی وجود دارد

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: دنبال افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هستیم.
به گزارش پیشرو ورزش، مریم کاظمی‌پور در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی در خصوص احتمال اعزام دو رشته تیمی و توپی در بخش بانوان به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در بحث اعزام بانوان سیاست کلی از نظر من کسب مدال اولویت دوم است اینکه با حضور در مسابقات و میادین بزرگ تجربه داشته باشیم، برای توسعه ورزش قهرمانی در بخش بانوان راه‌گشا است.

وی در ادامه افزود: دنبال افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی هستیم. جلسات تخصصی آغاز شده و در همه جلسات از فدراسیون‌ها دعوت می‌کنیم و پتانسیل‌ها، فاصله با رقبا، شرایط تیمی و امکانات فدراسیون و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه تیم‌هایی از رشته‌های توپی کاندیدای اعزام هستند. تمام مسابقاتی که تیم‌ها اعزام می‌شوند یک عملکرد را از ظرفیت تیم‌ها نشان می‌دهد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تاکید کرد: هندبال بعد از مسابقات جهانی تغییری خواهد داشت. بسکتبال هم دو پله صعود داشته است. همه تیم‌ها را با نگاه عدالت محور زیر نظر داریم تا با مساعدت‌های کمیته این اتفاق بیفتد و تیم‌های بانوان در رشته‌های توپی اعزام شوند. اینکه الان بگوییم در مورد کدام تیم به اجماع رسیده‌ایم، زود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام دو رشته تیمی در بخش بانوان بدون در نظر گرفتن رشته کبدی است، گفت: دنبال ظرفیت‌های جدید هستیم و موقعیت‌های امروز تیم‌ها را نسبت به گذشته رصد می‌کنیم و ببینیم تا چه اندازه در داخل ایران سطح فنی آنها اضافه شده است.

کاظمی‌پور در خصوص شرایط رشته تیراندازی و شانس افزایش تعداد سهمیه‌های این رشته در المپیک پاریس یادآوری کرد: تیراندازی از لحاظ نیرو و منابع انسانی جزو رشته‌هایی است که در تمام سطوح فعال و لیگ و مسابقات خوبی دارد، شک ندارم که می‌توانیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم ولی در رشته‌هایی که تجهیزات لازم است این موارد در اهداف و تضمین موفقیت نقش دارد. امیدوارم نقش اسپانسرها را قوت دهیم. ما چیزی کم نداریم ولی یک سری امکانات و تجهیزات لازم است. امیدوارم به هدف اصلی خود که کسب تمام سهمیه‌ها در رشته تیراندازی است، برسیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =

دکمه بازگشت به بالا