اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

نجات معجزه آسا یک کوهنورد پس از ۵ روز در دارآباد

کوهنوردی که در ارتفاعات دارآباد مفقود شده بود، پس از ۵ روز و به صورت معجزه آسا زنده پیدا شد.

به گزارش پیشرو ورزش، روز پنجشنبه هفته گذشته یکی از کوهنوردان تهرانی به صورت انفرادی راهی قله دارآباد می‌شود و قصد داشته از روی تیغه‌ها به قله توچال صعود کند که دچار سقوط می‌شود و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و شکستگی در ناحیه زانو و لگن نمی‌تواند حرکت کند.

همان روز خانواده وی موضوع را با هلال احمر مطرح می‌کنند و تیم‌هایی به منطقه اعزام می‌شوند، اما پس از دو روز جستجو نمی‌توانند این فرد را پیدا کنند. طی هماهنگی‌های صورت گرفته رد موبایل وی براساس آخرین تماسی که داشته است، گرفته و مشخص می‌شود که در دارآباد حضور دارد.

سرانجام پس از ۵ روز و عصر روز گذشته (دوشنبه) یک تیم امداد و نجات مصدوم را که حدود ۴۰ متر پایین تر از تیغه‌ها سقوط کرده بود پیدا می‌کند و با توجه به آسیب دیدگی‌های وی و شرایط منطقه، هلی کوپتر اعزام و این فرد به بیمارستان میلاد منتقل می‌شود.

دکتر حمید مساعدیان، مسئول امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی با اعلام این حادثه به فارس گفت: این فرد تنها شانسی که آورد و زنده ماند این بود که پس از سقوط در کنار چشمه آب کوچکی افتاده و توانسته زنده بماند، چون بیشتر از سه روز نمی‌توان در این شرایط بدون آب و غذا زنده ماند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا