با قهرمانانورزش بانوان

معرفی ورزشکار رشته اسکیت

معرفی ورزش اسکیت

 

ورزش اینلاین اسکیت (inline skate) از زمانی ناشناخته حدود سال ۱۹۸۰ آغاز شد و تا به امروز با رشد قابل ملاحظه ای ادامه داشته است. بطوریکه سازمان بین المللی ورزش برآورد نموده که این ورزش از سال ۱۹۹۱ حدود ۵۱۲ درصد رشد داشته و اکنون یکی از بیست ورزش مطرح دنیا محسوب میشود . لوئیس لگرانج در سال ۱۸۴۹ یک جفت اینلاین اسکیت ساخت تا در اپرای فرانسوی lepropheteنمایش اسکیت روی یخ را شبیه سازی کند . این اولین باری بود که اینلاین اسکیت به طور موفقیت آمیز مورد استفاده قرارگرفت . اما چون این وسیله دور زدن و ترمز گرفتن نداشت به عنوان یک اختراع علمی یاوسیله کاربردی به حساب نیامد . تا اینکه در اوایل دهه ۱۹۸۰ در Minnesota  یک گروه از بازیکنان هاکی روی یخ از این وسیله همراه با کفشی از جنس پوسته سخت و چرخهای جدید از  املاح آلی اسید کاربنیک ساختند که می توانستند از آن برای  تمرین در خارج از فصل استفاده کنند . در حال حاضر این ورزش بسیار توسعه یافته و ورزشکاران و عامه مردم از این وسیله به سادگی استفاده می نمایند.

ریشه نامگذاری این ورزش :

در قدیم این ورزش را  رولربلیدینگ و اینلاین اسکیت می نامیدند و در واقع این نام از شرکت رولر بلید واقع در شهر مینیاپولیس، به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان ابزارهای ورزشی اسکیت ریشه گرفته شده بود . اما اینلاین اسکیتها  طی چند سال اخیر بسیار متنوع شده و بسیاری از شرکتها در بازار آن وارد شده اند . در همین ارتباط سازمان اینلاین رولربلید اسکیت در سال ۱۹۹۱ به سازمان بین المللی اینلاین اسکیت تغییر نام داد و از آن به بعد این ورزش به اینلاین اسکیتینگ مشهور شد.

اجزای اسکیت :

۱- چکمه          ۲- سیستم بستها          ۳- آستر          ۴- کفی          ۵- فریم

۶- چرخها          ۷- توپی چرخ          ۸- بلبرینگ ها          ۹- سیستم راکر

در اولین معرفی ورزشکار ارزنده کشور با خانم آرزو (پارمیس) قاسمی آشنا خواهید شد.

آرزو قاسمی متولد ۳ مهر ۱۳۸۳ و متولد  تهران می باشد.

وی با توجه به حمایت های خانواده و در سال ۱۳۹۲ پا به عرصه ورزش  اسکیت گذاشت.

آرزو در ابتدای انتخاب و حضور در ورزش اسکیت در رشته نمایشی  زیر نظر مربیان مجرب به تمرین پرداخت و سپس  در رشته سرعتی اسکیت را ادامه داد.
وی با توجه به علاقمندی به ورزش ، هم اکنون نیز در رشته شنا در حال فعالیت می باشد.

آرزو در حال حاضر به فراگیری زبان انگلیسی و پیانو مشغول است و کتابی را به نام ” پارمیس نویسنده کوچک ۱ ” را با حمایت های پدر و مادر خود به چاپ رسانده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا