اخبار ورزشیفوتبال ایرانویژه‌های خبری

مصاحبه متفاوت روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه با سردار آزمون

سردار آزمون در مصاحبه با سایت روسی در خصوص زنیت، دزوبا، مسابقات سوارکاری، عملکرد روسیه در جام جهانی و آینده خود صحبت کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه مصاحبه‌ای اختصاصی با سردار آزمون انجام داد که می تواند آن را در زیر مشاهده کنید.

*سردار تو در سایت اسپورت اکسپرس به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدی. این جایزه برای تو چقدر اهمیت دارد؟

از شما تشکر می‌کنم. من این جایزه را بدون همکاری هم‌تیمی‌هایم در زنیت نمی‌توانستم بدست آورم. من تنها با کمک آنها می توانستم به این جایزه برسم. به نظرم زنیت بهترین بازیکنان لیگ برتر روسیه را دور هم جمع کرده است. من خیلی خوشحالم که به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدم.

*۳ بازیکن برتر و در لیگ روسیه در این فصل چه کسانی هستند؟

آرتم دزوبا ، دوگلاس سانتوس و نیکولا ولاسیچ

* تا هفته پایانی تو در صدر بهترین گلزنان لیگ قرار داشتی اما دزوبا ۴ گل به ثبت رساند و از تو جلو زد. آیا از این اتفاق ناراحت هستی؟

او لیاقت بهترین شدن را دارد. ما در کنار هم بازی می‌کنیم، در کنار هم می‌نشینیم و اگر کس دیگری هم آقای گل می‌شد باز هم خوشحال می شدم.

*دزوبا پس از آن مسابقه گفت که وقتی من گل زدم احتمالا سردار از روی اسبش زمین خورده است.

شاید برخی فکر کنند که من ناراحت شدم اما در واقعیت خیلی برایم مهم نبود. آرتم دزوبا دوستم است و من همیشه خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم که دوستم جایزه و افتخاری را کسب می‌کند. اما به هر حال من بازی مقابل تامبوف را ندیدم و وقتی بیدار شدم دیدم که دزوبا ۴ گل زده و من خیلی خوشحال شدم و مشخصاً به او پیام تبریک فرستادم.

*تو هر فصل بیش تر از قبل گل می‌زنی. آیا می‌خواهی فصل آینده ۲۰ گل به ثمر برسانی؟

وظیفه من این است که به تیم کمک کنم مثل بقیه بازیکنان. در این فصل‌ها که زنیت قهرمان شده آرتم هم عالی کار کرده است و من هم سعی کردم که گل بزنم. برای من قهرمانی با زنیت بیشتر از کسب افتخارات فردی است.

*تعطیلاتت را چگونه سپری کردی؟

خوب بود با اینکه زمان زیادی نبود. با دوستانم و خانواه‌ام وقت گذراندم و استراحت کردم. با اسب‌هایم نیز وقتم را سپری کردم.

*چند سال گذشته تو گفتی که ۱۸ اسب داری. الان چقدر اسب داری؟

۳۵ راس اسب دارم. یک اسب جدید هم خریده‌ام. اسب‌های جدیدی می‌خرم و اسب‌های جدیدی هم متولد می‌شوند. مدتی قبل دو اسب از استرالیا خریدم. مسابقات محلی سوارکاری در سراسر جهان مشهور هستند و اسب‌های قدرتمندی با هم رقابت می‌کنند.

*یک بار گفتی اسبت «سریک» مثل زنیت در مسابقات لیگ روسیه است. آیا هنوز سریک هم بهترین است؟

او دیگر در مسابقات شرکت نمی‌کند.

*الان چه اسبی بهترین است؟

من هیچ اسبی به اندازه او خوب ندیده‌ام و پیدا نکرده‌ام.

*مسابقات در ایران چگونه پیش می‌رود؟

مثل فوتبال است. یک فدراسیون ورزشی دارد. یک لیگ که مسابقات را برنامه ریزی می‌کند. اما خیلی شفافیت و صداقت درون آن نیست. نمی توانم خیلی با جزئیات بگویم ولی ما، دارنده اسب‌ها احساس می‌کنیم که آدم‌های فدراسیون خیلی به توسعه این ورزش علاقه‌ای ندارند.

*آیا تو به عنوان اسب‌سوار تاکنون در مسابقات شرکت کرده‌ای؟

نه فقط حرفه‌ای ها می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. اول باید مدرک بگیرید و بعد یک اسب‌سوار حرفه‌ای باید ۶۰ کیلوگرم وزن داشته باشد. من الان در این وزن نیستم. به شخصی مثل مالکوم نیاز داریم.

*چقدر مسابقات را تماشا می‌کنی؟

راستش را بگویم من مسابقات اسب سواری را به اندازه فوتبال می‌بینم. ما هر هفته یک مسابقه داریم و در آن زمان هیچ مسابقه فوتبالی نیست. من حتی در کمپ تمرینی اتریش هم بودم مسابقات را تماشا کردم چون با اسب سواری زندگی می‌کنم.

*آیا در زمینه اسب سواری هدفی داری؟

اسب سواری برای من یک شور و عشق است. یک سرگرمی بزرگ. من عاشق این ورزش هستم و لذت می‌برم که در این مسابقات شرکت کنم.

*در یورو طرفدار چه تیمی بودی؟

من واقعا می‌خواستم که روسیه در این رقابت خوب عمل کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. انتظار داشتم که این تیم به مرحله حذفی برسد.

*به نظرت علت شکست روسیه چه بود؟

من در تیم نیستم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که انتظار داشتم پس از عملکرد روسیه در یورو نیز این تیم نمایش خوبی داشته باشد.

*آیا به نظرت چرچسوف، سرمربی تیم باید اخراج شود؟

به نظرم بله. فکر می‌کنم که چرچسوف لایق احترام است زیرا تیمی ساخت که در رقابت‌های ملی خوب کار می‌کند ولی الان شرایط خوب پیش نمی رود. به نظرم این تصمیم حتمی است.

*به نظرت «کوربان بردیف» باید سرمربی روسیه شود؟

به نظرم او یکی از بهترین مربیان روسیه است. من خیلی خوب او را می‌شناسم و فکر می‌کنم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. البته من تصمیم گیرنده نیستم.

*پس از شکست تیم ملی روسیه، برخی عنوان کردند که باید در لیگ برتر حدی برای آمدن ستاره‌های خارجی گذاشته شود. نظرت در خصوص این چیست؟

به نظرم بازیکنان خارجی سطح لیگ روسیه را بالا میبرند.

*در رقابت یورو، کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی رسید. آیا تو ناراحت هستی که رونالدو به رکورد دایی رسیده است؟

از یک سو می‌خواستم رکورد در دست علی دایی بماند ولی از سویی دیگر کریستیانو، الگو میلیون‌ها نفر در جهان است و خیلی‌ها از رکوردزنی او خوشحال شدند.

*آیا تو به رکورد علی دایی می رسی؟

اصلا ساده نیست. ۱۰۹ گل برای تیم ملی. بیشتر از هر چیزی و افتخار فردی من دوست دارم که تیم ملی کشورم در جام جهانی حضور پیدا کند.

*زنیت یک قراردادی با باشگاه ایرانی سپاهان برقرار کرده است. آیا تو با این باشگاه در ارتباط هستی؟

من در این مسئله دخیل نبودم و تصمیم را باشگاه‌ها گرفتند. امیدوارم این همکاری موثر باشد. سپاهان تیم خوبی است و به نظرم این اتفاق به نفع هر ۲ باشگاه خواهد بود.

*زنیت ۳ قهرمانی متوالی کسب کرده است. تو چگونه خودت را مشتاق برای پیروزی نگاه می‌داری؟

فصل سختی در انتظار ماست. خیلی سخت‌تر از قبل ولی من می‌بینم که بازیکنان زنیت برای یک جام دیگر انگیزه دارند و می‌خواهد جامی جدید کسب کنند.

*آیا زنیت می‌تواند هر سال قهرمان روسیه شود؟

ما بهترین تیم در روسیه هستیم در کنار لوکوموتیو، اسپارتاک و برخی تیم های دیگر اما زنیت بازیکنان قدرتمند در اختیار دارد و یک کادر فنی قدرتمند دارد.

*آیا فکر می‌کنی که لیگ روسیه دیگر باعث پیشرفت تو نمی‌شود؟

من هنوز می‌خواهم از روسیه یاد بگیرم. هنوز در اینجا کاری نکرده‌ایم

* کسب سه جام قهرمانی چطور؟

من این کار را نکردم. من فقط یک درصد این موفقیت‌ها را به دست آوردم.

* ۹۹ درصد دیگر چه کسانی بودند؟

دیگران هم همانند ماساژورها، کارمندان باشگاه و هواداران نقش داشتند. همه تلاش کردند تا ما بهترین بازی‌ها را انجام دهیم و قهرمان شویم.

* ارزیابی شما از ترک احتمالی زنیت در نقل‌وانتقال‌های تابستانی چیست؟

من با زنیت قرارداد دارم و به آن فکر می‌کنم. سوپرجام روسیه پیش روی ماست و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

* اما بارها گفته بودید دوست دارید در بهترین لیگ‌های اروپایی بازی کنید. کدام لیگ؟

آلمان، ایتالیا و انگلیس را دوست دارم.گفته بودم می‌خواهم توانم را در دیگر لیگ‌ها امتحان کنم اما این ابراز تمایل طبیعی هر ورزشکاری است. تنها در این صورت است که درک می‌کنم در لیگ روسیه به بلوغ رسیدم.

*آیا به تیمی دیگر در روسیه می‌روی؟

قطعا نه. نکته‌ای در آن نمی‌بینم. می‌خواهم در بهترین تیم روسیه بازی کنم. رابطه خیلی خوبی با هواداران، مربیان و مدیریت باشگاه دارم. در آینده هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد ولی الان نه. به باشگاه دیگری در روسیه نمی‌روم.

* نظر شما درباره حضور بازیکنان جوان‌تر در اردوی زنیت در اتریش چیست؟

تعداد آنها در اتریش زیاد است  و این نشان می‌دهد بازیکنان شایسته‌ و توانمند هستند و بدون دلیل به اردو فرا خوانده نشده‌اند. باید قدر آنها را بدانیم و از این فرصت استفاده کنیم. وقتی جوان‌تر بودم گاهی مرا سرزنش می‌کردند اما اکنون درک می‌کنم توصیه‌های کارادنیز (مهاجم ترکیه‌ای پیشین روبین‌کازان) برای من خوب و مفید بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا