اخبار ورزشیبا قهرمانان

با قهرمانان/مهرداد نقدعلیپور قهرمان اسبق کشتی آسیا و جهان

کشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین ورزش‌های دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت، تقریباً تمام کشورهای دنیا دو سبک المپیکی کشتی یعنی کشتی فرنگی و کشتی آزاد را پذیرفته‌اند، تفاوت این دو در آن است که در کشتی فرنگی، که بیشتر در اروپای قاره‌ای محبوب است، گرفتن پائین کمر و استفاده از پا ممنوع است اما در کشتی آزاد کشتی‌گیران اجازه همین اعمال را دارند. مسابقات این دو رشته زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار می‌شود.

کشتی و ورزش باستانی در دوران صفویه و زندیه رونق زیادی در ایران یافت به‌طوری‌که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشت. پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک، ورزش کشتی با ۳۸ مدال است.

با توجه به اینکه کشتی در ایران علاقمندان فراوانی دارد ، افراد فراوانی از کودکی به این ورزش گرایش پیدا می کنند که از جمله آنان مهرداد نقدعلیپور می باشد که سالها توانسته برای ایران اسلامی افتخار آفرینی و قهرمانی کسب نماید.

این کشتی گیر نامی ایران که در سالهای نه چندان دور در مسابقات آسیایی و جهانی بعنوان نمایده جمهوری اسلامی ایران شرکت داشته است موفق به کسب عناوین همچون قهرمانی در مسابقات کشتی نوجوانان و جوانان جهان در کشورهای دانمارک  و بلغارستان و قهرمانی در  مسابقات آسیایی  هند را در کارنامه ورزشی خود داشته است.

شایان ذکر است نقدعلپور هم اکنون یکی از مربیان خوشنام بین المللی در این رشته ی کهن ایرانی است و در حال آموزش نسل نو نیز می باشد.

همچنین این قهرمان ارزنده آسیا و جهان در حال حاضر در سمت هایی همچون مشاور وزیر آموزش و پرورش ، رئیس انجمن ورزش دانشگاه پیام نور کشور ،مسئول ورزش گروهی مجلس شورای اسلامی ، وزارت صنعت  معدن و تجارت مشغول خدمت به ایران اسلامی و مردم عزیز می باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا