اخبار ورزشیتوپ و تور

نائب قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا

تیم ملی بسکتبال ایران در فینال رقابت های بسکتبال بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از ساعت ۱۶ مقابل چین قرار گرفت و با شکست مقابل این تیم برای دومین بار نایب قهرمان این رقابت ها و صاحب مدال نقره شد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، تیم ملی بسکتبال ایران در دور گروهی این رقابت ها به دلیل انصراف تیم های فیلیپین و امارات فقط یک مسابقه مقابل سوریه در پیش داشت که آن را با پیروزی ۶۸ بر ۵۵ پشت سر گذاشت.
ملی پوشان بسکتبال ایران در دومین مسابقه خود نیز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژاپن رفتند و این تیم را با نتیجه ۹۳ بر ۶۷ شکست دادند.
حریف مرحله نیمه نهایی کره جنوبی بود، تیمی که مقابل ایران ۶۸ بر ۸۰ شکست خورد تا شاگردان مهران شاهین طبع فینالیست شوند.
در نهایت ملی پوشان بسکتبال ایران در دیدار فینال که امروز از ساعت ۱۶ آغاز شد مقابل تیم ملی چین به میدان رفتند و با شکست مقابل این تیم برای دومین بار پیاپی به نایب قهرمانی و مدال نقره بازی های آسیایی بسنده کردند.
نتایج کوارترها
کوارتر نخست: ۲۵ بر ۱۸ ایران
کوارتر دوم:۲۳ بر ۲۰ چین
کوارتر سوم:۱۸ بر ۱۱ چین
کوارتر چهارم:۲۵ بر ۱۶ چین
نتیجه کلی:۸۴ بر ۷۲ به سود چین
امتیازات بازیکنان ایران مقابل چین:
حامد حدادی ( ۲۷ امتیاز ) ، محمد حسن زاده (۱۰ امتیاز ) ، سجاد مشایخی ( ۸ امتیاز ) ، میثم میرزایی (۲ امتیاز ) ، صمد نیکخواه بهرامی (۱۳ امتیاز ) ، و بهنام یخچالی ( ۱۲ امتیاز )
در تیم ملی بسکتبال چین نیز ابودورگیزیتی با ۲۰ امتیاز پرامتیازترین بازیکن میدان بود.
ایران در این دوره از رقابت ها با ترکیب روزبه ارغوان، وحید دلیرزهان، آرن داوودی، حامد حدادی، محمد حسن زاده، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، میثم میرزایی، صمد نیکخواه بهرامی، نوید رضایی فر و بهنام یخچالی شرکت کرده بود.
مهران شاهین طبع هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را بر عهده دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران در دوره گذشته بازی های آسیایی به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسیده بود.
با این مدال نقره شمار مدال های کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی به عدد ۲۰ رسید. ایران همچنان در رده پنجم بازی های آسیایی حضور دارد.
مراسم اختتامیه بازی های آسیایی فردا برگزار می شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا