مقاله های ورزشی

تقویت ذهن و حافظه با اسکواش به قلم محمدرضا بهروزنیا

اسکواش ترکیبی از فکر و تحرک است. نوعی بازی که در یک زمین چهار دیواری بازی می شود و هر بازیکن به طور متناوب توپ کوچکی را با راکت به دیوار مقابل می زند و بازیکن طرف دیگر باید آن را به دیوار مزبو‌ر بر گرداند.
این ضربه ها با سرعت و زاویه زده می شود که بازیکن حریف نتواند توپ را به دیوار مقابل برگرداند. تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی روی قاعده ی منظم اسکواش بازی میکنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. ورزشهایی مانند اسکواش قسمت های جلویی و جدارهای بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک میکند.
اسکواش کمک میکند تا کالری بیشتری بسوزانیم و خوش هیکل تر شویم و در نتیجه اعتماد به نفس بالاتری خواهیم داشت و از سوی دیگر این رشته ی ورزشی، مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.
افرادی که به طور مداوم اسکواش بازی میکنند، انرژی و قدرت بدنی و تحمل بیشتری دارند.مدت کمی بعد از آغاز تمرینات این انرژی بیشتر را در خود حس خواهید کرد.
اسکواش باعث میشود که استرس و اظطراب شما به پایین ترین حد خود برسد در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمرینات اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد اسکواش ورزشی کمکی برای سایر رشته های ورزشی میباشد و ورزشکاران دیگر رشته ها می توانند از آن به عنوان یک مکمل تفریحی ودر عین حال تقویت کننده شاخصهائی مثل سرعت،چابکی ،تعادل،هما هنگی و…که دربسیاری از رشته ها مهمند،استفاده کنند. . اسکواش با داشتن قوانین و مقررات و اصول اخلاقی و بهره گیری از حضور چهره های برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی باعث شده که در محیطی آرام فضای شخصیتی مناسبی را برای اهالی این ورزش به وجود آورد. اسکواش یکی از ورزشهایی است که ضمن مفرح، جذاب و مناسب بودن آن برای تفریح دارای شاخصه هایی برای تقویت ارتباطات خانوادگی به عنوان یک ورزش خانوادگی و با شخصیت به شمار می آید. چشم انداز روشن اسکواش با توجه به پتانسیل های موجود ِآن این رشته را بعنوان ورزشی پرمخاطب در آینده نزدیک مبدل کرده.

 

نویسنده: محمدرضا بهروزنیا/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا